مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,661
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,333
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانش آموزان متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 125

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه میان هوش هیجانی معلمان با تفکر خلاق دانش آموزان مقطع اول متوسطه ناحیه یک تبریز در سال تحصیلی 91 ـ 1390 صورت پذیرفته است. روش پژوهش پیمایش از نوع همبستگی بوده و اطلاعات از طریق پرسشنامه استاندارد شده هوش هیجانی شوت و تفکر خلاق پیتر هانی جمع آوری شده است. جامعه آماری تحقیق, کلیه دانش آموزان و معلمان سال اول متوسطه ناحیه یک شهر تبریز را در بر می گیرد که تعداد دانش آموزان 2626 نفر و تعداد معلمان 360 نفر است که به روش خوشه ای چند مرحله ای و از طریق فرمول کوکران انتخاب شدند و به پرسشنامه های تحقیق پاسخ دادند. پایایی پرسشنامه هوش هیجانی 0.80 و پرسشنامه تفکر خلاق 0.85 با استفاده ازآزمون آلفای کرونباخ محاسبه شده است و برای اطمینان از اعتبار آزمون اعتبار صوری و محتوایی مورد استفاده قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بر اساس آزمون ضربب همبستگی پیرسون, بین هوش هیجانی معلمان و مولفه های آن با پرورش تفکر خلاق دانش آموزان رابطه مستقیم و قوی معناداری وجود دارد. همچنین طبق رگرسیون چندگانه به روش گام به گام در مجموع به ترتیب اولویت مولفه تنظیم در گام اول و ارزیابی و ابراز هیجان معلمان در شکل رگرسیونی باقی ماندند و در مجموع به میزان 81 درصد تفکر خلاق دانش آموزان را تبیین نمودند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رنج دوست، شهرام، و عیوضی، پروانه. (1392). بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانش آموزان متوسطه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(9 (پیاپی 36))، 113-125. SID. https://sid.ir/paper/127524/fa

Vancouver: کپی

رنج دوست شهرام، عیوضی پروانه. بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانش آموزان متوسطه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(9 (پیاپی 36)):113-125. Available from: https://sid.ir/paper/127524/fa

IEEE: کپی

شهرام رنج دوست، و پروانه عیوضی، “بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانش آموزان متوسطه،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 9 (پیاپی 36)، pp. 113–125، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127524/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button