مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,930
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

966
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش زبان انگلیسی از طریق رسانه های نوین با تدوین محتوای ایرانی اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 117

چکیده

 این پژوهش با هدف آموزش زبان انگلیسی از طریق فناوری ارتباطات سیار برای توانمندتر نمودن نوجوانان برای اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی انجام پذیرفت. این پژوهش از حیث هدف: کاربردی و حیث سطح تحلیل: توصیفی- استنباطی است. بدین منظور 280 نفر دانش آموزان دختر و پسر فارس, ترک و عرب زبان ایرانی از رده سنی 14-16 سال و از طبقه متوسط جامعه با سطح مهارت زبانی مقدماتی با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه بود که برای پایایی پرسش نامه نگـرش از روش همـاهنگی درونـی (آلفای کرونباخ) استفاده شد که ضریب پایایی 0.93 را نشان داد که پایایی مناسبی بـود. جهت روایی پرسش نامه نگرش از روایی سازه استفاده شد. همچنین با الهام از دیدگاه های اندیشمندان و محققان ایرانی قدیمی و معاصر محتوای انگلیسی تدوین شد. شواهد آماری بیان گر تفاوت معنادار میان توزیع فراوانی فرایندهای کاربرد نشان ها, ترجمه تحت اللفظی از زبان مادری, کمیت و کیفیت متن و تکرار در گونه فرهنگی محاورات دانش آموزان به هنگام ارائه محتوای غیربومی ایرانی و محتوای اسلامی ایرانی بود که درصد فراوانی در میان دانش آموزان دختر ترک زبان به مراتب بالاتر بود. یافته های این تحقیق می تواند در جهت تقویت ارتباطات با سایر ملل اسلامی و تحکیم جایگاه اسلام در جهان, بهره گیری از نقاط قوت گونه موجود در فرهنگ اسلامی ایرانی به عنوان سرآغاز انجام پژوهش آموزش گفتگوها به زبان انگلیسی با استفاده از رسانه ها در پی داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جان نژاد، محسن، خزایی، سعید، احمدی، حبیب، و درجانی، حسین. (1396). آموزش زبان انگلیسی از طریق رسانه های نوین با تدوین محتوای ایرانی اسلامی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 14(26 (پیاپی 53))، 109-117. SID. https://sid.ir/paper/127532/fa

    Vancouver: کپی

    جان نژاد محسن، خزایی سعید، احمدی حبیب، درجانی حسین. آموزش زبان انگلیسی از طریق رسانه های نوین با تدوین محتوای ایرانی اسلامی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1396؛14(26 (پیاپی 53)):109-117. Available from: https://sid.ir/paper/127532/fa

    IEEE: کپی

    محسن جان نژاد، سعید خزایی، حبیب احمدی، و حسین درجانی، “آموزش زبان انگلیسی از طریق رسانه های نوین با تدوین محتوای ایرانی اسلامی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 14، no. 26 (پیاپی 53)، pp. 109–117، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا