مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,075
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,712
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختردبیرستانی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 140

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین سبک یادگیری دانش آموزان دبیرستانی و پیشرفت تحصیلی آنان بود. جامعه آماری پژوهش شامل 3483 نفر از دانش آموزان دختر دبیرستانی ناحیه 5 اصفهان در سال تحصیلی 89 88 می شود که تعداد 350 نفر آنان با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگانبه عنوان نمونه و به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی و ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه شاخص سبک های یادگیری فلدر و سولومان بود. ضرایب پایایی پرسشنامه به روش باز آزمایی برای بعد حسی شهودی 0.86, بعد فعال تاملی 0.84, بعد دیداری کلامی 0.86 و برای بعد متوالی کلی 0.82 به دست آمد. روایی پرسشنامه توسط فلدر و ساپرلین تایید شده است. با استفاده از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند گانه داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که سبک یادگیری شهودی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رشته ادبیات, و سبک یادگیری کلی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رشته تجربی رابطه معنادار دارد. سایر سبک های یادگیری رابطه معناداری را با پیشرفت تحصیلی نشان نداد. تحلیل رگرسیون چند گانه نشان داد که بهترین پیش بینی کننده پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در رشته ادبیات, سبک یادگیری شهودی و در رشته علوم تجربی سبک یادگیری کلی است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رحمانی، جهانبخش، و انزلی، مینا. (1391). رابطه بین سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختردبیرستانی شهر اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 9(33)، 131-140. SID. https://sid.ir/paper/127554/fa

Vancouver: کپی

رحمانی جهانبخش، انزلی مینا. رابطه بین سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختردبیرستانی شهر اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1391؛9(33):131-140. Available from: https://sid.ir/paper/127554/fa

IEEE: کپی

جهانبخش رحمانی، و مینا انزلی، “رابطه بین سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختردبیرستانی شهر اصفهان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 9، no. 33، pp. 131–140، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127554/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button