مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,102
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین ابعاد استاد اثربخش از دیدگاه دانشجویان با سبک های یادگیری آنها

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 28

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ابعاد استاد اثربخش از دیدگاه دانشجویان با سبک های یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان در سال تحصیلی 92-91 به روش توصیفی - تبیینی انجام گرفت. حجم جامعه مشتمل بر 3548 نفر دانشجویان کارشناسی ارشد بودند که با استفاده از جدول مورگان 346 نفر آنها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته ابعاد استاد اثربخش در چهار حیطه (ویژگی های شخصیتی, مدیریت کلاس درس, فرایند تدریس, ویژگی های دموگرافیک) با 89 گویه و پرسشنامه سبک های یادگیری کلب شامل 12 سوال بود. برای تعیین روایی پرسشنامه ابعاد استاد اثربخش از روایی صوری و محتوایی و برای برآورد پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که پایایی آن 0.96 محاسبه شد. پایایی پرسشنامه سبک های یادگیری کلب 0.79 محاسبه شده است. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که ویژگی های شخصیتی استاد, ویژگی های مدیریت کلاس درس استاد و ویژگی های فرایند تدریس با نوع سبک های یادگیری دانشجویان ارتباط دارد. ولی, بین ویژگی های دموگرافیک استاد با سبک های یادگیری دانشجویان ارتباط معنادار آماری وجود ندارد. همچنین, بین ویژگی های استاد اثربخش با سبک های یادگیری دانشجویان ارتباط معنادار آماری دیده شد. علاوه بر آن, نتایج بیانگر آن بود که بین سبک های یادگیری دانشجویان و ویژگی های استاد اثربخش به تفکیک جنس و دانشکده از لحاظ آماری تفاوتی وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری منجرموئی، فاطمه، و کشتی آرای، نرگس. (1394). رابطه بین ابعاد استاد اثربخش از دیدگاه دانشجویان با سبک های یادگیری آنها. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 12(18 (پیاپی 45))، 13-28. SID. https://sid.ir/paper/127588/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری منجرموئی فاطمه، کشتی آرای نرگس. رابطه بین ابعاد استاد اثربخش از دیدگاه دانشجویان با سبک های یادگیری آنها. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1394؛12(18 (پیاپی 45)):13-28. Available from: https://sid.ir/paper/127588/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه اکبری منجرموئی، و نرگس کشتی آرای، “رابطه بین ابعاد استاد اثربخش از دیدگاه دانشجویان با سبک های یادگیری آنها،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 12، no. 18 (پیاپی 45)، pp. 13–28، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127588/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button