مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,220
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مولفه های رهبری مبتنی بر ارزش ها و ارایه چارچوبی مناسب برای ارتقای این رویکرد در دانشگاه آزاد اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 22

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی مولفه های رهبری مبتنی بر ارزش ها و ارایه چارچوبی مناسب به منظور ارتقای این رویکرد در دانشگاه آزاد اسلامی به روش توصیفی - پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 4 (بالغ بر 1664 نفر) و نمونه آماری شامل 200 نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه بودند که به روش تصادفی طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بررسی تناسب چارچوب پیشنهادی شامل 5 بخش اصلی فلسفه و اهداف, مبانی نظری چارچوب ادراکی, بخش اجرایی و بخش ارزشیابی با مجموع 91 مولفه بود که پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 0.96 محاسبه گردید و روایی صوری و محتوایی آن را نیز استادان مشاور, راهنما و متخصصان موضوعی تایید کردند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی شامل میانگین, انحراف معیار و واریانس و آمار استنباطی شامل آزمونt  تک نمونه ای و همچنین تحلیل عاملی استفاده گردید. نتایج پژوهش 66 مولفه را به عنوان مهمترین مولفه های سبک رهبری مبتنی بر ارزش ها مورد تایید قرار داد. این مولفه ها در ذیل شش مولفه اصلی شامل ارزش های رهبران در بعد تبیین کننده وضع موجود, صلاحیت های رهبری, خود مدیریتی, وظایف کارکنان, روابط انسانی و ارزشهای رهبران در ارتباط با دانشجویان قرار گرفتند. با استفاده از مولفه های شناسایی شده چارچوب ادراکی مناسب با 5 بخش اصلی شکل گرفت که تمامی قسمتهای آن نیز در مقایسه با میانگین فرضی 3 همگی بسیار بالاتر از مقیاس پاسخگویی قرار گرفتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اجتهادی، مصطفی، و شاه طالبی، بدری. (1387). مولفه های رهبری مبتنی بر ارزش ها و ارایه چارچوبی مناسب برای ارتقای این رویکرد در دانشگاه آزاد اسلامی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 22(19)، 1-22. SID. https://sid.ir/paper/127598/fa

    Vancouver: کپی

    اجتهادی مصطفی، شاه طالبی بدری. مولفه های رهبری مبتنی بر ارزش ها و ارایه چارچوبی مناسب برای ارتقای این رویکرد در دانشگاه آزاد اسلامی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1387؛22(19):1-22. Available from: https://sid.ir/paper/127598/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی اجتهادی، و بدری شاه طالبی، “مولفه های رهبری مبتنی بر ارزش ها و ارایه چارچوبی مناسب برای ارتقای این رویکرد در دانشگاه آزاد اسلامی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 22، no. 19، pp. 1–22، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127598/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button