مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,240
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,261
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مولفه های مورد نیاز معلمان جهت کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در فرایند برنامه ریزی درسی مدارس

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 59

چکیده

 رایانه ها و فناوری های مرتبط, با پتانسیل تغییر دهنده بالقوه خود, آموزش و در پی آن نقش معلم را دچار دگرگونی کرده اند. توانایی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس, نیاز به دانش کافی و مهارت در کاربست موفقیت آمیز آن دارد. هدف پژوهش حاضر, بررسی مولفه های کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) توسط معلمان, در فرایند برنامه ریزی درسی مدارس است. روش مورد استفاده در انجام این پژوهش, توصیفی از نوع تحلیل - اسنادی است و جامعه آن را کلیه اسناد مربوط به موضوع, شامل نوشتاری (کتاب ها, مقالات و...) و غیرنوشتاری (سایت ها) در بر می گیرد. از جامعه فوق, نمونه ها به صورت هدفمند و با توجه به سوالات پژوهش انتخاب شده اند. ابزار گردآوری, فرم های فیش برداری و روش مورد استفاده برای تحلیل داده ها نیز کیفی بوده است. بر اساس بررسی های انجام شده در سوابق نظری و پژوهشی, مهمترین مولفه های دانشی و مهارتی جهت کاربست ICT توسط معلمان, بنابر اظهارات صاحب نظران بین المللی, تهیه شد. سپس جهت تبیین مولفه های دانش و مهارت مقدماتی و دانش و مهارت تخصصی کاربست ICT توسط معلم در زمینه؛ طراحی و تدوین برنامه های درسی, اجرای برنامه درسی و تدریس و نیز ارزشیابی برنامه درسی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان, مورد استفاده قرار گرفت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سبحانی نژاد، مهدی، و ملازهی، اسما. (1391). بررسی مولفه های مورد نیاز معلمان جهت کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در فرایند برنامه ریزی درسی مدارس. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 9(34)، 42-59. SID. https://sid.ir/paper/127611/fa

Vancouver: کپی

سبحانی نژاد مهدی، ملازهی اسما. بررسی مولفه های مورد نیاز معلمان جهت کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در فرایند برنامه ریزی درسی مدارس. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1391؛9(34):42-59. Available from: https://sid.ir/paper/127611/fa

IEEE: کپی

مهدی سبحانی نژاد، و اسما ملازهی، “بررسی مولفه های مورد نیاز معلمان جهت کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در فرایند برنامه ریزی درسی مدارس،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 9، no. 34، pp. 42–59، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127611/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا