مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,911
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,629
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مبانی پداگوژیکی آموزش از دور و نظریه های آن

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 41

چکیده

 هدف این پژوهش, ارائه مبانی پداگوژیکی و نظریه های آموزش از دور, به عنوان فرا رشته ای در کنار نظام آموزش سنتی با هدف توجه به تفاوت های فردی و فراهم کردن فرصت های متنوع آموزشی به تناسب سن, جنسیت, اشتغال, معلولیت, با تحقق شعار آموزش برای همه, همه جا و همه زمان است. برای بررسی آن, از روش مروری - تحلیلی استفاده شده است. آموزش از دور برای اینکه به عنوان نظام آموزشی جدید مطرح شود باید دارای ویژگی ها, مبانی پداگوژیکی و نظریه پردازی خاص خود باشد. از مهم ترین ویژگی های آموزش از دور می توان به جدایی یاددهنده - یادگیرنده, استقلال یادگیرنده, تعامل, سازمان پشتیبانی کننده آموزشی, ابزار ارتباطی و ساخت و تولید دانش توسط یادگیرنده اشاره کرد. از سوی دیگر, در دیدگاه ساختن گرایی, چون یادگیرنده خود مفسر, سازنده وتولید کننده دانش در قالب چارچوب های استاندارد است, به عنوان مبانی پداگوژیکی آموزش از دور در نظر گرفته می شود. علاوه بر این, به منظور اینکه آموزش از دور به نظریه علمی تبدیل شود, باید دارای نظریه پردازی خاص خود باشد. مهم ترین نظریه های علمی حوزه آموزش از دور عبارتند از: نظریه استقلال عمل یادگیرنده ویدمیر, صنعتی شدن آموزش پیترز, تعامل آموزشی شش گانه هالمبرگ, فاصله تراکنشی مور و نظریه کنترل گریسون و مایرا بینتون.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نجفی، حسین. (1391). مبانی پداگوژیکی آموزش از دور و نظریه های آن. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 9(34)، 32-41. SID. https://sid.ir/paper/127617/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی حسین. مبانی پداگوژیکی آموزش از دور و نظریه های آن. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1391؛9(34):32-41. Available from: https://sid.ir/paper/127617/fa

    IEEE: کپی

    حسین نجفی، “مبانی پداگوژیکی آموزش از دور و نظریه های آن،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 9، no. 34، pp. 32–41، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127617/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button