مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,334
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,084
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راستی این همه هیاهو پیرامون الگوهای تدریس برای چیست؟

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 83

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تفاوت های آموزشی, پرورشی و مدت زمان نگهداری مطالب در حافظه, در دو روش تدریسِ سنتی و الگوهای ترکیبی (کاوشگری, پیش سازمان دهنده, تفحص گروهی و نمایشی) انجام گرفت. روش پژوهش نیمه تجربی بود و جامعه مورد مطالعه را کلیه دانش آموزان پسر پایه پنجم شهر مرند, تشکیل می دهند می دادند. گروه نمونه شامل 36 دانش آموز پسرِ در حال تحصیل در کلاس پنجم در سال تحصیلی 89 - 1388 بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شد. برای گردآوری داده ها از آزمون محقق ساخته استفاده شد. نتایج تحلیل کواریانس و اندازه اثر نشان داد که از نظر آموزشی, میان دو روش تدریس تفاوت معناداری وجود ندارد, اما از نظر پرورشی و طول مدت نگهداری مطالب در حافظه, تفاوت معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شیرعلی پور، اصغر، اسدی، مسعود، شکوری، زینب، و بهرنگی، محمدرضا. (1391). راستی این همه هیاهو پیرامون الگوهای تدریس برای چیست؟. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 9(34)، 73-83. SID. https://sid.ir/paper/127618/fa

    Vancouver: کپی

    شیرعلی پور اصغر، اسدی مسعود، شکوری زینب، بهرنگی محمدرضا. راستی این همه هیاهو پیرامون الگوهای تدریس برای چیست؟. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1391؛9(34):73-83. Available from: https://sid.ir/paper/127618/fa

    IEEE: کپی

    اصغر شیرعلی پور، مسعود اسدی، زینب شکوری، و محمدرضا بهرنگی، “راستی این همه هیاهو پیرامون الگوهای تدریس برای چیست؟،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 9، no. 34، pp. 73–83، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127618/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button