مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

895
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

808
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهبود ارزشیابی اساتید با استفاده از منطق فازی

صفحات

 صفحه شروع 94 | صفحه پایان 113

چکیده

 ارزشیابی های متکی بر روش های کلاسیک آماری عموماً مطلق گرا هستند و از این رو دستیابی به نتیجه قابل اعتماد را با مشکل مواجه می سازند. یکی از دلایل این است که منابع مورد استفاده ذاتاً اطلاعات نادقیق دارند و از این رو شرایط را برای یک ارزشیابی سالم سخت می کنند. ارزشیابی مبتنی بر منطق فازی به دلیل توانایی استنتاج از داده های نایقین می تواند جایگزین مناسبی بر روش های کلاسیک باشد که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش جامعة آماری تحقیق را 105 نفر از دانشجویان و 15 نفر از اساتید رشته های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه تشکیل می دادند. توزیع پرسش نامه استاندارد سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بین این تعداد از دانشجویان جهت ارزیابی اساتید انجام گرفت. سپس درجه اهمیت هر سؤال نظرسنجی توسط این تعداد از اساتید تعیین شد. همچنین اثر وزنی تجربه هر استاد در پاسخ به درجه اهمیت هر سؤال و نیز پارامتر تعداد ارزیابان در سیستم ارزشیابی اساتید مد نظر قرار گرفت. روش تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی بوده است. سیستم استنتاج فازی از نوع ممدانی انتخاب شد که با دریافت دو ورودی فازی و با توجه به پایگاه قوانین فازی, خروجی مطلوب را فراهم می کند. برای تجزیه وتحلیل از 50 گروه درس متفاوت استفاده شد. نتایج نشان می دهد که در ارزشیابی های مختلف به روش های کلاسیک آماری و امید ریاضی و استنتاج فازی, روش ارزشیابی فازی می تواند با دقت بالاتری به رتبه بندی اساتید بپردازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذباح، ایمان، میرزاده، سعید، و جعفری، سمانه. (1397). بهبود ارزشیابی اساتید با استفاده از منطق فازی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 15(30 (پیاپی 57) )، 94-113. SID. https://sid.ir/paper/127634/fa

    Vancouver: کپی

    ذباح ایمان، میرزاده سعید، جعفری سمانه. بهبود ارزشیابی اساتید با استفاده از منطق فازی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1397؛15(30 (پیاپی 57) ):94-113. Available from: https://sid.ir/paper/127634/fa

    IEEE: کپی

    ایمان ذباح، سعید میرزاده، و سمانه جعفری، “بهبود ارزشیابی اساتید با استفاده از منطق فازی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 15، no. 30 (پیاپی 57) ، pp. 94–113، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127634/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button