مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,057
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,365
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباریابی الگوی مفهومی کیفیت بخشی یادگیری الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 162

چکیده

 هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی مفهومی کیفیت بخشی یادگیری الکترونیکی است و از روش آمیخته از نوع اسنادی تحلیلی و توصیفی پیمایشی و از طرح اکتشافی استفاده گردید. در پژوهش کیفی از بررسی پیشینه و الگوهای قبلی, کدگذاری و تکنیک دلفی استفاده و الگوی اولیه ارائه شد. در پژوهش کمی, پرسشنامه محقق ساخته در بین 360 نفر اعضاء هیئت علمی دانشگاه پیام نور اجرا گردید. تحلیل معادلات ساختاری الگو با نرم افزار pls بیانگر آلفای کرونباخ 35/83 است. مقدار پایایی مشترک متغیرهای الگو از مقدار متوسط واریانس استخراج شده بیشتر و مقادیر پایایی مرکب بزرگ تر از 7/0 و مقدار متوسط واریانس استخراج شده بزرگ تر از 5/0 است؛ لذا روایی و پایایی قابل قبول است. بررسی روایی واگرا با روش فورنل و لارکر بیانگر این است که میزان مقدار متوسط واریانس استخراج شده هر سازه بیشتر از واریانس اشتراکی بین آن سازه و سازه های دیگر و قابل قبول است. مقدار ملاک کلی برازش الگوی پژوهش حاضر برابر 40/0 است که نشان دهندة برازش مطلوب الگو و معناداری مسیر اثر هر سه متغیر تأثیرگذار بر کیفیت بخشی یادگیری الکترونیکی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی نجف آبادی، نعمت اله. (1397). اعتباریابی الگوی مفهومی کیفیت بخشی یادگیری الکترونیکی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 15(30 (پیاپی 57) )، 151-162. SID. https://sid.ir/paper/127635/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی نجف آبادی نعمت اله. اعتباریابی الگوی مفهومی کیفیت بخشی یادگیری الکترونیکی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1397؛15(30 (پیاپی 57) ):151-162. Available from: https://sid.ir/paper/127635/fa

    IEEE: کپی

    نعمت اله صالحی نجف آبادی، “اعتباریابی الگوی مفهومی کیفیت بخشی یادگیری الکترونیکی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 15، no. 30 (پیاپی 57) ، pp. 151–162، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127635/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button