مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,114
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

656
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهینه سازی ردیف پره روتور و استاتور توربین جریان محوری با استفاده از الگوریتم ژنتیک (یادداشت فنی)

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 134

چکیده

 در این پژوهش روشی خودکار برای بهینه سازی ردیف پره استاتور و روتور توربین جریان محوری معرفی می شود. در این روش الگوریتم ژنتیک, مولد هندسه, ایجادکننده شبکه محاسباتی و حل کننده میدان جریان به هم مربوط شده اند. تابع هدف در نظر گرفته شده عبارت است از تلفات فشار کل جریان در عبور از ردیف پره استاتور و روتور توربین, و نیز با استفاده از تغییر توزیع ضخامت ردیف پره های موجود, تعداد محدودی پارامتر طراحی منظور و وارد الگوریتم بهینه سازی می شود. با استفاده از قابلیت های نرم افزار تحلیل میدان جریان, شبکه ساختاریافته به صورت سه بعدی ایجاد و با تعریف شرایط مرزی مناسب, میدان جریان تراکم پذیر در ردیف پره تحلیل می شود. از معادلات ناویرٓ استوکس تراکم پذیر برای تحلیل میدان جریان, و برای مدل سازی آشفتگی از مدل k-e(R N G) استفاده می شود. از نتایج آزمون ردیف پره ی استاتور اولیه برای صحت سنجی نتایج حاصل از شبیه سازی استفاده می شود. بیشترین اختلاف نتایج حاصل از شبیه سازی با نتایج آزمون ردیف پره استاتور برابر 1.14 درصد است. مقدار کاهش در تلفات فشار کل, برای ردیف پره روتور 1.5 درصد و برای ردیف پره استاتور 3.0 درصد در زاویه برخورد مورد نظر است, در حالی که مساحت استاتور بهبود یافته نسبت به پره اولیه 1.3 درصد افزایش یافته است. این مقدار برای ردیف پره روتور بهبودیافته برابر 2.0 درصد است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسگرشمسی، ابوالحسن، حاجیلوی بنیسی، علی، عاصم پور، احمد، و هاشمی، احمد. (1394). بهینه سازی ردیف پره روتور و استاتور توربین جریان محوری با استفاده از الگوریتم ژنتیک (یادداشت فنی). مهندسی مکانیک شریف (شریف ویژه مهندسی مکانیک)، 31-3(2 (ویژه مهندسی مکانیک))، 125-134. SID. https://sid.ir/paper/128249/fa

    Vancouver: کپی

    عسگرشمسی ابوالحسن، حاجیلوی بنیسی علی، عاصم پور احمد، هاشمی احمد. بهینه سازی ردیف پره روتور و استاتور توربین جریان محوری با استفاده از الگوریتم ژنتیک (یادداشت فنی). مهندسی مکانیک شریف (شریف ویژه مهندسی مکانیک)[Internet]. 1394؛31-3(2 (ویژه مهندسی مکانیک)):125-134. Available from: https://sid.ir/paper/128249/fa

    IEEE: کپی

    ابوالحسن عسگرشمسی، علی حاجیلوی بنیسی، احمد عاصم پور، و احمد هاشمی، “بهینه سازی ردیف پره روتور و استاتور توربین جریان محوری با استفاده از الگوریتم ژنتیک (یادداشت فنی)،” مهندسی مکانیک شریف (شریف ویژه مهندسی مکانیک)، vol. 31-3، no. 2 (ویژه مهندسی مکانیک)، pp. 125–134، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/128249/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا