مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,149
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,346
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی محتوای کتاب مقدمات تکنولوژی آموزشی دانشگاه پیام نور

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 84

چکیده

 در این پژوهش محتوای کتاب مقدمات تکنولوژی آموزشی دانشگاه پیام نور, تالیف خدیجه علی آبادی, به عنوان نمونه ای از کتابهای منتشر شده دانشگاه پیام نور مورد تحلیل قرار گرفته و میزان خودآموز بودن آن, با توجه به معیارهای موجود کتب مورد استفاده در نظام آموزش از راه دور, بررسی شده است. این معیارها را با توجه به ادبیات تحقیق می توان شامل اهداف کلی, اهداف رفتاری, راهنمای مطالعه, شیوه تدوین, محتوای بخشها, خلاصه بخشها و خودآزمایی های پایان هر بخش دانست.برای این کار پرسشنامه ای حاوی 33 سوال چهارگزینه ای بر اساس مقیاس درجه بندی لیکرت تدوین شد. سپس 165 دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور شاغل به تحصیلی در مراکز و واحدهای مستقر در استان تهران به صورت نمونه گیری در دسترس از میان 953 دانشجو که این کتاب را به عنوان منبع درسی مطالعه کرده بودند, انتخاب شدند. پس از توزیع پرسشنامه, با استفاده از آمار توصیفی, آزمونx2 , آزمون نسبتها و آزمونt , این نتایج به دست آمد:.1 به نظر دانشجویان, اهداف کلی و رفتاری کتاب مقدمات تکنولوژی آموزشی قابل دستیابی است و این کتاب با معیارهای موجود کتابهای مورد استفاده در نظام آموزش از راه دور هماهنگی دارد, .2 در راهنمای مطالعه, نحوه زمان بندی برای مطالعه کتاب به وضوح بیان نشده است,.3 محتوای بخشهای کتاب دانشجو را به بررسی منابع متعدد علاقه مند نمی کند و در تدوین کتاب, مطالب با شیوه ای جذاب ارایه نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرج الهی، مهران، و پورشوقی، منصوره. (1385). بررسی محتوای کتاب مقدمات تکنولوژی آموزشی دانشگاه پیام نور. پیک نور- علوم انسانی، 4(4 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور))، 76-84. SID. https://sid.ir/paper/128442/fa

    Vancouver: کپی

    فرج الهی مهران، پورشوقی منصوره. بررسی محتوای کتاب مقدمات تکنولوژی آموزشی دانشگاه پیام نور. پیک نور- علوم انسانی[Internet]. 1385؛4(4 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور)):76-84. Available from: https://sid.ir/paper/128442/fa

    IEEE: کپی

    مهران فرج الهی، و منصوره پورشوقی، “بررسی محتوای کتاب مقدمات تکنولوژی آموزشی دانشگاه پیام نور،” پیک نور- علوم انسانی، vol. 4، no. 4 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور)، pp. 76–84، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/128442/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا