مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,183
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,730
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونگی شکل گیری دانش قرائت قرآن

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 71

چکیده

 علم «قرائت قرآن» از زمان پیامبر (ص) و به سعی آن حضرت پدید آمد. ابتدا به صورت شفاهی تعلیم داده می شد و بعدها به صورت مکتوب در آمد. برخی از اصحاب آن حضرت در این دانش به مرحله تخصصی و معلمی رسیدند و پس از یک قرن, آموزشهای مدرسه ای (کلاسیک) به ظهور قاریان هفت گانه مشهور انجامید و پس از حدود یک قرن دیگر قرائتهای آنان به صورت مدون عرضه گردید.گرچه قرائتهای قاریان لزوما بر طبق آموزه های پیامبر اسلام (ص) با تجوید بود. اما پس از گذشت سه قرن, علم تجوید مدون شد. در این مقاله چگونگی این سیر تاریخی مشخص شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعدی، محمدجواد. (1387). چگونگی شکل گیری دانش قرائت قرآن. پیک نور- علوم انسانی، 6(4 (ویژه فلسفه و معارف اسلامی 3))، 62-71. SID. https://sid.ir/paper/128500/fa

    Vancouver: کپی

    سعدی محمدجواد. چگونگی شکل گیری دانش قرائت قرآن. پیک نور- علوم انسانی[Internet]. 1387؛6(4 (ویژه فلسفه و معارف اسلامی 3)):62-71. Available from: https://sid.ir/paper/128500/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد سعدی، “چگونگی شکل گیری دانش قرائت قرآن،” پیک نور- علوم انسانی، vol. 6، no. 4 (ویژه فلسفه و معارف اسلامی 3)، pp. 62–71، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/128500/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button