مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,063
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

508
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه راهبردهای یادگیری و مطالعه در بین دانش آموزان موفق و ناموفق پیش دانشگاهی، در شهر میانه

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 147

چکیده

 واکنش دانش آموزان در برابر مطالعه و فعالیت های درسی متفاوت است. این واکنش در برخی با اشتیاق, در برخی با اکراه و در برخی دیگر با امتناع همراه است. این واکنش ها رابطه معناداری با موفقیت یا شکست یادگیرنده در جریان تحصیل دارند. پژوهش حاضر در خصوص مجموعه ای از راهبردهای یادگیری و مطالعه به منظور مقایسه راهبردهای یادگیری و مطالعه دانش آموزان موفق و ناموفق است. این پژوهش از نوع توصیفی است که با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش شهر میانه انجام یافته است. گروه نمونه شامل 213 دانش آموز پیش دانشگاهی موفق و ناموفق, دختر و پسر پیش دانشگاهی, از طریق فرمول تصحیح شده کوکران تعیین شد. دانش آموزان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب و از پرسشنامه ای شامل 30 سوال استفاده شد. اطلاعات به دست آمده جهت آزمون شش فرضیه, مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در بررسی روابط متغیرها از آزمون های آماری فرید من وt-test  مستقل استفاده گردید.نتایج به دست آمده نشان داد که دانش آموزان موفق بیشتر از دانش آموزان ناموفق از راهبردهای یادگیری و مطالعه استفاده می نمایند و شرایط مطالعه, مطالعه فعال و سبک مطالعه را رعایت می نمایند و دانش آموزان ناموفق بیشتر از دانش آموزان موفق, عادت های نامناسب مطالعه دارند. در خصوص کاربرد راهبردهای یادگیری و مطالعه, بین دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درخشان، نوشین، و کاووسی، طهماسب. (1387). مقایسه راهبردهای یادگیری و مطالعه در بین دانش آموزان موفق و ناموفق پیش دانشگاهی, در شهر میانه. پیک نور- علوم انسانی، 6(3 (آموزش و آموزش از راه دور))، 135-147. SID. https://sid.ir/paper/128525/fa

    Vancouver: کپی

    درخشان نوشین، کاووسی طهماسب. مقایسه راهبردهای یادگیری و مطالعه در بین دانش آموزان موفق و ناموفق پیش دانشگاهی, در شهر میانه. پیک نور- علوم انسانی[Internet]. 1387؛6(3 (آموزش و آموزش از راه دور)):135-147. Available from: https://sid.ir/paper/128525/fa

    IEEE: کپی

    نوشین درخشان، و طهماسب کاووسی، “مقایسه راهبردهای یادگیری و مطالعه در بین دانش آموزان موفق و ناموفق پیش دانشگاهی, در شهر میانه،” پیک نور- علوم انسانی، vol. 6، no. 3 (آموزش و آموزش از راه دور)، pp. 135–147، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/128525/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button