مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی استفاده از راهنمای راهبردهای یادگیری در عملکرد معلمان شرکت کننده در آموزشهای مکاتبه ای ضمن خدمت

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 38

چکیده

 به منظور آزمون این فرضیه که راهنمای راهبردهای یادگیری باعث افزایش میزان یادگیری و کاهش زمان مطالعه معلمان شرکت کننده در دوره های آموزش مکاتبه ای ضمن خدمت فرهنگیان می شود, 156 شرکت کننده در آزمون, شامل 92 دبیر زن و 64 دبیر مرد, به صورت تصادفی از میان معلمان ثبت نام شده در یکی از آزمونهای آموزش ضمن خدمت در منطقه 16 آموزش و پرورش تهران انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. سپس به گروه آزمایشی راهنمای راهبردهای یادگیری داده شد تا با استفاده از آن, کتاب موردنظر را مطالعه کنند اما گروه کنترل بدون استفاده از راهبردهای یادگیری کتاب را مطالعه کردند. در روز و ساعت مشخصی هر دو گروه به سوالات آزمون یکسانی پاسخ دادند و مدت زمان مطالعه خود را نیز مشخص کردند. تحلیل نتایج با استفاده از آزمون t نشان داد که استفاده از راهبردهای یادگیری مدت زمان مطالعه را کاهش می دهد اما در میزان یادگیری تاثیری ندارد. تحلیل کوواریانس نشان داد که با ثابت نگه داشتن مدت زمان مطالعه, راهنمای راهبردهای یادگیری باعث بهبود یادگیری شده است و این تاثیر برای گروهی که مدت زمان مطالعه آنها کم و متوسط بوده معنی دار است اما برای گروهی که مدت زمان مطالعه آنها زیاد بود معنی دار نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی پور، احمد. (1384). اثربخشی استفاده از راهنمای راهبردهای یادگیری در عملکرد معلمان شرکت کننده در آموزشهای مکاتبه ای ضمن خدمت. پیک نور- علوم انسانی، 3(2 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور))، 28-38. SID. https://sid.ir/paper/128765/fa

    Vancouver: کپی

    علی پور احمد. اثربخشی استفاده از راهنمای راهبردهای یادگیری در عملکرد معلمان شرکت کننده در آموزشهای مکاتبه ای ضمن خدمت. پیک نور- علوم انسانی[Internet]. 1384؛3(2 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور)):28-38. Available from: https://sid.ir/paper/128765/fa

    IEEE: کپی

    احمد علی پور، “اثربخشی استفاده از راهنمای راهبردهای یادگیری در عملکرد معلمان شرکت کننده در آموزشهای مکاتبه ای ضمن خدمت،” پیک نور- علوم انسانی، vol. 3، no. 2 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور)، pp. 28–38، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/128765/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button