مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,439
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای یادگیری حرکتی صریح و ضمنی دست غالب و غیر غالب در جوانان

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 187

چکیده

 زمینه و هدف: چگونگی عملکرد نیم کره های مغزی برای ایجاد حرکات, یکی از چالش برانگیزترین مباحث علوم اعصاب می باشد که در مطالعات مختلف با نتایج متفاوتی همراه است. تفاوت عملکرد دست غالب و غیرغالب جهت بررسی عملکرد نیم کره های مغزی مورد استفاده است. هدف این مطالعه بررسی تفاوت دست غالب و غیر غالب در یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی می باشد.روش بررسی:60 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در دو گروه 30 نفره (یادگیری صریح و ضمنی) شرکت کردند. هر گروه خود به دو گروه 15 تایی تقسیم شد. گروهی با دست غالب و گروهی با دست غیرغالب تمرین را انجام می داد. ابزار مورد استفاده, تکلیف زمان عکس العمل متوالی است که در آن افراد گروه صریح از توالی ظهور محرک ها آگاهی داشتند و افراد گروه ضمنی بدون اطلاع تکلیف را انجام می دادند.یافته ها: مقایسه خطا و زمان پاسخ در مراحل منظم در تکالیف یادگیری صریح و ضمنی در دست راست با دست چپ تفاوت معناداری را نشان نداد. سرعت یادگیری صریح از یادگیری ضمنی دست غالب بیشتر است (P=0.016).نتیجه گیری: یادگیری حرکتی صریح و ضمنی دست غالب و غیرغالب یکسان می باشد, بنابراین احتمالا مناطق مغزی مربوط به یادگیری حرکتی با هر دو دست با یکدیگر همپوشانی دارد. یادگیری صریح بیشتر در دست راست نیز می تواند به علت غالب بودن نیم کره چپ در یادگیری صریح باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجاتی، وحید، ایزدی نجف آبادی، سارا، و انتظاری، زهرا. (1392). بررسی مقایسه ای یادگیری حرکتی صریح و ضمنی دست غالب و غیر غالب در جوانان. مجله علمی پزشکی جندی شاپور، 12(2 (مسلسل 83))، 177-187. SID. https://sid.ir/paper/12906/fa

    Vancouver: کپی

    نجاتی وحید، ایزدی نجف آبادی سارا، انتظاری زهرا. بررسی مقایسه ای یادگیری حرکتی صریح و ضمنی دست غالب و غیر غالب در جوانان. مجله علمی پزشکی جندی شاپور[Internet]. 1392؛12(2 (مسلسل 83)):177-187. Available from: https://sid.ir/paper/12906/fa

    IEEE: کپی

    وحید نجاتی، سارا ایزدی نجف آبادی، و زهرا انتظاری، “بررسی مقایسه ای یادگیری حرکتی صریح و ضمنی دست غالب و غیر غالب در جوانان،” مجله علمی پزشکی جندی شاپور، vol. 12، no. 2 (مسلسل 83)، pp. 177–187، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/12906/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button