مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

907
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

896
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی کیفیت برنامه درسی برنامه درسی رشته تربیت بدنی( فیزیولوژی ورزشی) دوره کارشناسی ارشد از دیدگاه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 85

چکیده

 زمینه و هدف: ارزشیابی مهم ترین فرایند مورد استفاده بهبود کیفیت برنامه درسی است. هدف از پژوهش حاضر, ارزشیابی کیفیت برنامه درسی تربیت بدنی (گرایش فیزیولوژی ورزشی) دوره کارشناسی ارشد با تأکید بر عناصر عمومی برنامه درسی هدف, محتوا, راهبردهای اجرایی (راهبردهای یاددهی-یادگیری, راهبردهای مدیریتی) و راهبردهای ارزشیابی بود. مواد و روش ها: پژوهش حاضر از نوع توصیفی– پیمایشی بود. جامعه آماری شامل دانشجویان دانشگاه های دولتی کردستان, همدان, آذربایجان شرقی و غربی در نیمسال تحصیلی 95-94 بود که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی 100 نفر انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه 68 سؤالی حسینی (1388) استفاده شد. برای برآورد روایی پرسشنامه از روایی محتوایی و صوری استفاده شد. پایایی پرسش نامه نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ در حد 97/0 تعیین گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که در ارتباط با هدف و محتوا, نیازها و انتظارات دانشجویان در حد متوسط برآورد شده است؛ اما در ارتباط با راهبردهای اجرایی (راهبردهای یاددهی-یادگیری, راهبردهای مدیریتی) و راهبردهای ارزشیابی برنامه درسی نتوانسته است نیازها و انتظارات آن ها را برآورد سازد. نتیجه گیری: در کلاس از روش های تدریس سنتی استفاده می شود و کمتر به استفاده از روش های فعال و مشارکتی توجه دارند و روش ارزشیابی از شفافیت لازم برخوردار نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیری، موسی، اسدیان عباس بلاغی، سیروس، و درخشانی، سوران. (1397). ارزشیابی کیفیت برنامه درسی برنامه درسی رشته تربیت بدنی( فیزیولوژی ورزشی) دوره کارشناسی ارشد از دیدگاه دانشجویان. پژوهشنامه فیزیولوژی ورزشی کاربردی (پژوهشنامه علوم ورزشی)، 14(27 )، 77-85. SID. https://sid.ir/paper/129537/fa

    Vancouver: کپی

    پیری موسی، اسدیان عباس بلاغی سیروس، درخشانی سوران. ارزشیابی کیفیت برنامه درسی برنامه درسی رشته تربیت بدنی( فیزیولوژی ورزشی) دوره کارشناسی ارشد از دیدگاه دانشجویان. پژوهشنامه فیزیولوژی ورزشی کاربردی (پژوهشنامه علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛14(27 ):77-85. Available from: https://sid.ir/paper/129537/fa

    IEEE: کپی

    موسی پیری، سیروس اسدیان عباس بلاغی، و سوران درخشانی، “ارزشیابی کیفیت برنامه درسی برنامه درسی رشته تربیت بدنی( فیزیولوژی ورزشی) دوره کارشناسی ارشد از دیدگاه دانشجویان،” پژوهشنامه فیزیولوژی ورزشی کاربردی (پژوهشنامه علوم ورزشی)، vol. 14، no. 27 ، pp. 77–85، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129537/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button