مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,379
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

673
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی در سالمندان

صفحات

 صفحه شروع 255 | صفحه پایان 263

چکیده

 زمینه و هدف: یادگیری حرکتی در سالمندان برای توانبخشی و تمرین درمانی آنان امری ضروری است. هدف این پژوهش بررسی نقش اطلاعات قبل از انجام تکلیف توالی حرکتی در سرعت و دقت اجرای تکلیف و یادگیری آن در سالمندان بود.روش بررسی: در این پژوهش مداخله ای, یادگیری توالی حرکتی در دو گروه از سالمندان (هر گروه 15 نفر) شامل یک گروه مطلع از اجزا توالی (یادگیری صریح) و یک گروه غیر مطلع از ترتیب توالی (یادگیری ضمنی) مورد مقایسه قرار گرفت. آزمون های آماری تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر برای اندازه گیری های زمان واکنش و خطای پاسخ, تی زوج شده برای مقایسه داده های منظم و نامنظم یک گروه و تی مستقل برای مقایسه داده های دو گروه یادگیری صریح و ضمنی مورد استفاده قرار گرفتند.یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد که در هر دو گروه صریح و ضمنی زمان واکنش و خطا در پاسخ با انجام تمرین کاهش می یابد. مقایسه دو نوع یادگیری صریح و ضمنی در سرعت (زمان واکنش) و دقت (خطای پاسخ) نیز نشان داد که در گروه ضمنی تعداد خطاها و زمان واکنش کمتر از گروه صریح بوده است.نتیجه گیری: هر دو نوع شرایط یادگیری صریح و ضمنی موجب یادگیری حرکتی در سالمندان می گردد, ولی بهتر است در یادگیری حرکتی سالمندان از شرایط ضمنی استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجاتی، وحید، و عشایری، حسن. (1388). مقایسه یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی در سالمندان. مجله علمی پزشکی جندی شاپور، 8(3 (مسلسل 62))، 255-263. SID. https://sid.ir/paper/12964/fa

    Vancouver: کپی

    نجاتی وحید، عشایری حسن. مقایسه یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی در سالمندان. مجله علمی پزشکی جندی شاپور[Internet]. 1388؛8(3 (مسلسل 62)):255-263. Available from: https://sid.ir/paper/12964/fa

    IEEE: کپی

    وحید نجاتی، و حسن عشایری، “مقایسه یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی در سالمندان،” مجله علمی پزشکی جندی شاپور، vol. 8، no. 3 (مسلسل 62)، pp. 255–263، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/12964/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا