مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,013
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,157
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر عملکرد کلی خانواده بر وضعیت هویت دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 142

چکیده

 مقدمه: هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر عملکرد کلی خانواده بر وضعیت هویت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر اصفهان بود.روش: این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. بدین منظور 140 دانش آموز دختر پایه های اول تا سوم دبیرستان به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند که پس از حذف پرسش نامه های ناقص, تعداد 121 پرسش نامه برای تجزیه و تحلیل پذیرفته شد. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش, پرسش نامه سنجش خانواده (FAD) و پرسش نامه سنجش حالات هویت بنیون و آدامز (EOM-EIS2) بود. داده های به دست آمده با روش های آماری تحلیل عوامل (با استفاده از روش چرخشی واریماکس) و تحلیل مانوای تک گروهی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: بین عملکرد کلی خانواده و 3 وضعیت هویت آشفته, تعلیق در هویت یابی, و هویت زودشکل گرفته رابطه معنی داری وجود دارد, اما بین عملکرد کلی خانواده و هویت تحقق یافته, رابطه معنی داری وجود ندارد.نتیجه گیری: نه تنها عامل عملکرد خانواده بلکه عوامل فرهنگی و میزان جدایی فردیت نیز در دستیابی به هویت بسیار موثر هستند و می توانند در شکل گیری هویت تاثیرگذار باشند. از طرف دیگر, باید به تاثیر کودک بر رفتار والـدین و دوجـانبه بودن روابط والـدین- نوجوان در مورد رفتـارهـای مشکل آفرین و هویت یابی در دوران نوجوانی نیز توجه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فرزانه خو، مرجان، یارمحمدیان، احمد، و مولوی، حسین. (1388). تاثیر عملکرد کلی خانواده بر وضعیت هویت دانش آموزان. مجله علوم رفتاری، 3(2)، 135-142. SID. https://sid.ir/paper/129722/fa

    Vancouver: کپی

    فرزانه خو مرجان، یارمحمدیان احمد، مولوی حسین. تاثیر عملکرد کلی خانواده بر وضعیت هویت دانش آموزان. مجله علوم رفتاری[Internet]. 1388؛3(2):135-142. Available from: https://sid.ir/paper/129722/fa

    IEEE: کپی

    مرجان فرزانه خو، احمد یارمحمدیان، و حسین مولوی، “تاثیر عملکرد کلی خانواده بر وضعیت هویت دانش آموزان،” مجله علوم رفتاری، vol. 3، no. 2، pp. 135–142، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129722/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button