مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,260
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک های اسنادی و سبک های یادگیری همگرا- واگرا در دانشجویان افسرده و عادی

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 111

چکیده

 مقدمه: تحقیق حاضر با هدف مقایسه سبک های اسنادی و سبک های یادگیری همگرا- واگرا در دانشجویان افسرده و عادی انجام شد.روش: این پژوهش از نوع علی- مقایسه ای است که با نمونه گیری در دسترس, سبک یادگیری و سبک اسنادی 170 دانشجو در مقطع کارشناسی را به کمک پرسش نامه سبک های یادگیری کلب (LSI) و پرسش نامه سبک های اسنادی (ASQ) برای وقایع خوشایند و ناخوشایند سنجید. افراد به کمک پرسش نامه افسردگی بِک به دو گروه افسرده (45 نفر) و عادی (125 نفر) تقسیم شدند. داده های به دست آمده با آزمون من- ویتنی و مجذور کای تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: دانشجویان افسرده در مقایسه با دانشجویان عادی, در موقعیت های مثبت از اسناد درونی و پایدار کمتری استفاده کردند و بین دو گروه از لحاظ سبک اسنادی کلی- اختصاصی در موقعیت مثبت تفاوت معنی داری وجود نداشت. درصورتی که در موقعیت منفی, دانشجویان افسرده در مقایسه با دانشجویان عادی از اسناد درونی بیشتری استفاده کردند و در سایر ابعاد اسنادی تفاوتی با هم نداشتند. به علاوه, بین گروه افسرده و غیرافسرده در استفاده از سبک یادگیری (همگرا- واگرا) تفاوت معنی داری مشاهده نشد. همچنین افراد دارای سبک یادگیری همگرا در مقایسه با افراد دارای سبک یادگیری واگرا, در موقعیت های منفی از اسنادهای بدبینانه بیشتری استفاده نکردند.نتیجه گیری: شنـاخت سبک اسنـادی و الگوی یادگـیری افـراد می تواند به عنوان دو متغیر مهم شناختی در فهم آسیب پذیری شناختی اختلالات هیجانی نقش مهمی ایفا کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قاسمی، نظام الدین، فتحی آشتیانی، علی، و رییسی، فاطمه. (1388). سبک های اسنادی و سبک های یادگیری همگرا- واگرا در دانشجویان افسرده و عادی. مجله علوم رفتاری، 3(2)، 105-111. SID. https://sid.ir/paper/129723/fa

Vancouver: کپی

قاسمی نظام الدین، فتحی آشتیانی علی، رییسی فاطمه. سبک های اسنادی و سبک های یادگیری همگرا- واگرا در دانشجویان افسرده و عادی. مجله علوم رفتاری[Internet]. 1388؛3(2):105-111. Available from: https://sid.ir/paper/129723/fa

IEEE: کپی

نظام الدین قاسمی، علی فتحی آشتیانی، و فاطمه رییسی، “سبک های اسنادی و سبک های یادگیری همگرا- واگرا در دانشجویان افسرده و عادی،” مجله علوم رفتاری، vol. 3، no. 2، pp. 105–111، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129723/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button