مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,061
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,120
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درآمدی بر مبانی بازاریابی در اسلام

صفحات

 صفحه شروع 221 | صفحه پایان 273

چکیده

 دین مقدس اسلام درباره تمام شئون زندگی-از جمله فعالیت های تجاری و اقتصادی-قوانین و مقرراتی, تعیین کرده و مدعی است که به عنوان آخرین دین الهی, برای همه مشکلات بشر, در همه دوره ها و اعصار, راهکار دارد (اعراف, 158)؛ و وجه مشترک همه راهکارهای مزبور, رسیدن به قرب الهی است. این پژوهش از نوع بنیادی است, و در آن تلاش شده است با روشی علمی, اصولی که رهنمودهای اسلامی, رعایت آن را برای فعالان بخش بازاریابی لازم دانسته, شناخته شود؛ و با توجه به آن اصول, تعریفی از بازاریابی اسلامی, عرضه و مدل مفهومی اولیه ای از بازاریابی اسلامی طراحی شود. برای رسیدن به نتایج فوق باید به دو سوال اصلی زیر پاسخ داد.الف- بازاریابی و فعالیت های حرفه بازاریابی شامل چه اجزا و بخش هایی است؟ب- نگرش اسلام درباره اجزا ی بازاریابی و فعالیت های حرفه بازاریابی چیست؟در این پژوهش, ضمن تلاش برای پاسخگویی به دو سوال فوق, مفاهیم مرتبط با فعالیت های بازاریابی از قرآن و منابع معتبر احادیث اسلامی, گردآوری و در قالب مدل کلاسیک مدیریت بازاریابی کاتلر, بازتنظیم شده است. آن گاه, با استفاده از ادبیات تحقیق, مبانی تفکری و فعالیت های مرتبط با هر کدام از مولفه های فرآیند بازاریابی, طبقه بندی شد. سپس, دیدگاه اسلام درباره هر یک از اجزای اصلی و فرعی بازاریابی شناخته شد و بدین ترتیب, بازاریابی اسلامی مورد تحلیل قرار گرفت و مدل مفهومی اولیه ای از بازاریابی اسلامی و نیز تعریفی از بازاریابی از دیدگاه اسلام, عرضه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امیرشاهی، میراحمد، نقویان، ناصر، علوی، سیدعلی، و پرورش محسنی، مرجان. (1390). درآمدی بر مبانی بازاریابی در اسلام. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 5(2 (پیاپی 10))، 221-273. SID. https://sid.ir/paper/129820/fa

    Vancouver: کپی

    امیرشاهی میراحمد، نقویان ناصر، علوی سیدعلی، پرورش محسنی مرجان. درآمدی بر مبانی بازاریابی در اسلام. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)[Internet]. 1390؛5(2 (پیاپی 10)):221-273. Available from: https://sid.ir/paper/129820/fa

    IEEE: کپی

    میراحمد امیرشاهی، ناصر نقویان، سیدعلی علوی، و مرجان پرورش محسنی، “درآمدی بر مبانی بازاریابی در اسلام،” اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، vol. 5، no. 2 (پیاپی 10)، pp. 221–273، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129820/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button