مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,383
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تعیین عوامل موثر در رضایت مشتریان در سازمان های پژوهش و فناوری؛ مطالعه موردی: پژوهشگاه صنعت نفت

صفحات

 صفحه شروع 201 | صفحه پایان 222

چکیده

 سازمان های خدماتی دانش گرا در تعامل مستمر با مشتری, توسعه یافته اند؛ چرا که این سازمان ها اغلب مطابق با نیازهای خاص مشتری شکل می گیرند. خدمات این سازمان ها, غیرملموس و اغلب مبتنی بر اطلاعات و در جهت مشتری است. از این رو, کیفیت خدمات در کسب وکارهای خدماتی دانش محور باید از دیدگاه مشتریان, مطالعه شود.سازمان های پژوهش و فناوری, یکی از انواع سازمان های خدماتی دانش گرا هستند. بر اساس این, رضایت مشتری, کانون توجه بسیاری از این موسسات است. اگر چه اندازه گیری میزان رضایت مشتریان در کسب و کارهای خدماتی دانش محور, بسیار دشوار است اما به دلیل نیاز روزافزون به تحقیق و پژوهش برای توسعه فناوری, امروزه امری کاملا لازم و ضروری است.در این مقاله, به منظور ترسیم فضای رضایت مشتری در سازمان های پژوهش و فناوری, با مطالعه موردی و متدولوژی تئوری برخاسته از داده ها, معیارهای رضایت مشتریان, تعیین و سپس میزان آن ارزیابی شده است. در نهایت, 13 معیار به عنوان معیارهای اصلی رضایت مشتری در سازمان پژوهش و فناوری شناسایی و تعریف شد که بر اساس تحلیل عاملی اکتشافی معیارها به دو عامل کلی, تقسیم و بر اساس تحلیل عاملی تاییدی, بار عاملی این معیارها, تایید شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بندریان، رضا. (1390). شناسایی و تعیین عوامل موثر در رضایت مشتریان در سازمان های پژوهش و فناوری؛ مطالعه موردی: پژوهشگاه صنعت نفت. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 5(1 (پیاپی 9))، 201-222. SID. https://sid.ir/paper/129873/fa

    Vancouver: کپی

    بندریان رضا. شناسایی و تعیین عوامل موثر در رضایت مشتریان در سازمان های پژوهش و فناوری؛ مطالعه موردی: پژوهشگاه صنعت نفت. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)[Internet]. 1390؛5(1 (پیاپی 9)):201-222. Available from: https://sid.ir/paper/129873/fa

    IEEE: کپی

    رضا بندریان، “شناسایی و تعیین عوامل موثر در رضایت مشتریان در سازمان های پژوهش و فناوری؛ مطالعه موردی: پژوهشگاه صنعت نفت،” اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، vol. 5، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 201–222، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129873/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button