مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر پذیری عملکرد شرکت های بیمه از گزینه های راهبردی مدل دلتا

صفحات

 صفحه شروع 229 | صفحه پایان 270

چکیده

 بقای سازمان ها در دنیای پررقابت امروزی نیازمند بررسی عملکرد و جایگاه آن ها در بازار است. شرکت های بیمه نیز به عنوان بخش مهمی از اقتصاد در هر کشور باید برای رسیدن به این مهم در دستیابی به اهداف خود موفق عمل کنند, بنابراین, استفاده از الگویی جهت ارزیابی عملکرد سازمان و بررسی جایگاه رقابتی آن برای مدیران شرکت های بیمه اهمیت فراوانی دارد.مدل های مورد استفاده برای این منظور, با گرایش بیشتر به بعد محصول, بیشتر بر پایه اصول کارت امتیازی متوازن و یا با روش ها و فنون دیگر, توانسته اند عوامل مختلف موثر بر عملکرد این شرکت ها را بررسی کنند. بااین حال, جای خالی رویکردهایی که گرایش بیشتری به نوآوری, مشتری و نحوه برقراری ارتباط با وی داشته باشند, به شدت احساس می شود. برای این منظور, در این پژوهش از مدل دلتا استفاده شده است. هدف اصلی پژوهش حاضر این است که دریابد آیا رابطه معناداری بین به کارگیری گزینه های راهبردی مدل دلتا در صنعت بیمه و عملکرد آن وجود دارد یا خیر. نتایج تجزیه وتحلیل های انجام شده روی داده های به دست آمده از نمونه هایی از کارشناسان پنج شرکت بیمه برتر در صنعت بیمه ایران (ایران, البرز, آسیا, دانا و پارسیان) و مشتریان آن ها با استفاده از روش معادلات ساختاری نشان داد که به کارگیری گزینه های راهبردی مدل دلتا تاثیر مثبتی بر عملکرد سازمان دارد و ازاین رو به سازمان ها پیشنهاد می شود با هم راستا کردن اقدامات خود با الزامات جای گیری در هر یک از جایگاه های مدل دلتا, اثربخشی فعالیت های خود را افزایش دهند تا بتوانند عملکرد خود را بهبود بخشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی پور، بهمن، و نجفی، سامه. (1395). بررسی تاثیر پذیری عملکرد شرکت های بیمه از گزینه های راهبردی مدل دلتا. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 10(2 (پیاپی 20) )، 229-270. SID. https://sid.ir/paper/129883/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی پور بهمن، نجفی سامه. بررسی تاثیر پذیری عملکرد شرکت های بیمه از گزینه های راهبردی مدل دلتا. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)[Internet]. 1395؛10(2 (پیاپی 20) ):229-270. Available from: https://sid.ir/paper/129883/fa

    IEEE: کپی

    بهمن حاجی پور، و سامه نجفی، “بررسی تاثیر پذیری عملکرد شرکت های بیمه از گزینه های راهبردی مدل دلتا،” اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، vol. 10، no. 2 (پیاپی 20) ، pp. 229–270، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129883/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button