Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

722
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

588
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت استقرار مؤلفه های مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاهی ایران: مرور نظام مند

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 39

چکیده

 مقدمه: دانش از عوامل اساسی ایجاد ثروت, توانایی و دانایی به شمار می آید که با تولید و انتشار, مدیریت و کاربست آن, توسعه ملی تحقق می یابد. مطالعه حاضر با روش مرور نظام مند, وضعیت استقرار و کاربست مؤلفه های مدیریت دانش را در کتابخانه های دانشگاهی ایران بررسی نموده است. روش کار: همه مقالات نمایه شده در پایگاه های اطلاعاتی معتبر داخلی و خارجی, با استفاده از کلیدواژه های استاندارد و حساس مرور شدند. سپس همه مقالاتی که دارایمعیارهای ورود به پژوهش بودند, پس از کنترل کیفی وارد فرایند مرور نظام مند شده و پس از طبقه بندی مقالات, نتایج آنها به صورت توصیفی و در قالب جدول خلاصه سازی, جمع بندی و تفسیر شد. یافته ها: در جستجوی اولیه, تعداد 860 مقاله استخراج شد که از میان این مقالات, 28 مقاله شرایط لازم برای شرکت در مطالعه را داشتند. مرور نظام مند مطالعات نشان داد در نیمی ازکتابخانه های دانشگاهی, وضعیت کاربست و استقرار مدیریت دانش پایین تر از حد متوسط و در وضعیت نامطلوبی است. همچنین وضعیت استقرار مدیریت دانش در کمتر از نیمی از کتابخانه ها در حد متوسط گزارش شد و در دو کتابخانه وضعیت کاربست مدیریت دانش بیشتر از حد متوسط و در وضعیت مطلوبی قرار داشت. نتیجه گیری: استقرار و کاربست مؤلفه های مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاهی, به طور کلی در وضعیت نسبتاً نامطلوبی قرار دارد اما در کتابخانه های دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به سایر کتابخانه های دانشگاهی از وضعیت بهتری برخوردار است. آگاهی از وضعیت استقرار مدیریت دانش, اولین مرحله در بهبود و رفع موانع اجرای آن است و همچنین برنامه ریزی و سیاست گذاری هدفمند برای مدیریت دانش تولید شده در سطح ملی, به همراه ایجاد یکپارچگی در مدیریت دانش مانع هدر رفت سرمایه های فکری می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محقق، نیلوفر، حجتی زاده، یحیی، کوثری، رعنا، فیاضی، نسترن، و سره بندی، زهرا. (1396). وضعیت استقرار مؤلفه های مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاهی ایران: مرور نظام مند. مدیریت سلامت، 20(70 )، 22-39. SID. https://sid.ir/paper/129969/fa

    Vancouver: کپی

    محقق نیلوفر، حجتی زاده یحیی، کوثری رعنا، فیاضی نسترن، سره بندی زهرا. وضعیت استقرار مؤلفه های مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاهی ایران: مرور نظام مند. مدیریت سلامت[Internet]. 1396؛20(70 ):22-39. Available from: https://sid.ir/paper/129969/fa

    IEEE: کپی

    نیلوفر محقق، یحیی حجتی زاده، رعنا کوثری، نسترن فیاضی، و زهرا سره بندی، “وضعیت استقرار مؤلفه های مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاهی ایران: مرور نظام مند،” مدیریت سلامت، vol. 20، no. 70 ، pp. 22–39، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129969/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا