مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

879
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه محتوای طرح تکریم در مقایسه با اصول و مبانی مشتری مداری

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 14

چکیده

 مقدمه: اصل مشتری مداری در نظریه های نوین مدیریت به عنوان یکی از جهت گیری های اصلی سازمان های امروزی تلقی می شود, زیرا در عمل با جلب رضایت مشتریان درون و برون سازمان, کارآیی خود را در راستای بهره وری سازمانی به اثبات رسانده است. طرح تکریم نیز به عنوان یکی از برنامه های تحول اداری کشور, با محور قرار دادن جلب رضایت ارباب رجوع در این راستا به اجرا در آمده است. هدف از انجام این پژوهش, بررسی محتوای طرح تکریم در مقایسه با اصول و مبانی مشتری مداری است. روش بررسی: در این مقاله که به روش مروری و با استفاده ازمنابع کتابخانه ای و اینترنت و ثبت و آنالیز تجربیات عینی, مستقیم و گسترده نویسنندگان در سازمان های دولتی تهیه؛و سعی شده است علاوه بر بیان اهداف طرح تکریم و معرفی آن به عنوان یک راهکار مشتری مدار در راستای برنامه های تحول اداری کشور, اهمیت جلب رضایت مشتریان داخلی سازمان (کارکنان) و توانمندسازی و انگیزش آنها به عنوان پیش شرط اجرای این طرح بررسی شده و میزان تطابق این طرح با اصول و مبانی مشتری مداری مورد بحث و بررسی قرار گیرد. به دلیل تازه گی, ضرورت اجرا و گستردگی این طرح در سطح کشور, انجام این پژوهش هایی در این زمینه بسیار ضروری به نظر می رسد. مروری بر مطالعات: عمده مطالعات انجام شده نشان داده اند که بیشترین مشکلات نظام اداری کشور در بخش نیروی انسانی است که اهم آن نداشتن انگیزه, عدم تامین اقتصادی و نیازها؛ وجود محافظه کاری و روابط کار نامطلوب است. در بخش سیستم ها و روش ها نیز کم توجهی به مشتری گرایی و مدیریت کیفیت ذکر شده است. توجه به مشتری مداری به عنوان راهکار مشترک تمام پژوهش های مذکور مطرح گردیده است. در مصوبه طرح تکریم تامین منافع ارباب رجوع بر منافع موسسه و ارایه دهندگان خدمت ترجیح داده شده است, که این کم توجهی موفقیت سازمان را در این راستا به چالش کشیده است.نتیجه گیری: طرح تکریم به عنوان یک راهکار مشتری مدار در راستای ایجاد تحول اداری کشور, باید با توانمندسازی, حمایت همه جانبه وانگیزش ارائه دهندگان خدمات از طریق اعمال مدیریت علمی و کارآمد, مشتریان داخلی رادر اولویت توجه قرار داده تا از طریق جلب رضایت آنها, بهبود مستمر کیفیت خدمات تحقق یافته و رضایت مشتریان خارجی سازمان نیز جلب شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

لطیفی قرمیش، کمال، و محمودی فر، یوسف. (1385). مقایسه محتوای طرح تکریم در مقایسه با اصول و مبانی مشتری مداری. مدیریت سلامت، 9(26)، 7-14. SID. https://sid.ir/paper/130124/fa

Vancouver: کپی

لطیفی قرمیش کمال، محمودی فر یوسف. مقایسه محتوای طرح تکریم در مقایسه با اصول و مبانی مشتری مداری. مدیریت سلامت[Internet]. 1385؛9(26):7-14. Available from: https://sid.ir/paper/130124/fa

IEEE: کپی

کمال لطیفی قرمیش، و یوسف محمودی فر، “مقایسه محتوای طرح تکریم در مقایسه با اصول و مبانی مشتری مداری،” مدیریت سلامت، vol. 9، no. 26، pp. 7–14، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130124/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button