مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,690
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

964
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی نظام مدیریت عملکرد کارکنان بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن در سال 1385

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 54

چکیده

 مقدمه: مدیریت عملکرد, نیاز اجتناب ناپذیر هر سازمان اجتماعی است. بیمارستانها به عنوان سازمان هایی اجتماعی, به منظور حفظ منابع, به استقرار مدیریت عملکرد در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی نیاز دارند. روش بررسی: این مطالعه به ارزیابی نظام مدیریت عملکرد کارکنان در بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان در طی سه سال استقرار این نظام در این بیمارستان پرداخته است. جهت ارزیابی از روش کارت امتیازی متوازن استفاده شده که در چهار محور: مشتریان, فرایندهای درون سازمانی, محور مالی, و رشد و نوآوری, نتایج حاصل را از طریق تخصیص امتیاز ارزیابی می کند. محور مشتریان شامل اهداف افزایش رضایت بیماران,کاهش شکایات و افزایش انگیزه کارکنان می باشد. محور فرایندهای درون سازمانی شامل اهداف افزایش سطح بهره وری و کیفیت خدمات ارایه شده, محور مالی شامل اهداف پرداخت مبتنی بر عملکرد و کاهش هزینه ها, محور رشد و نوآوری نیز شامل اهداف افزایش سطح آگاهی پرسنل, ارتقا سطح تحصیلی و افزایش میزان ثبات کارکنان می باشد. یافته ها: یافته های ما نشان داد که: در محور مشتریان, رضایت مشتریان 89.6 درصد, شکایات 0.29 درصد, رضایت کارکنان 35.3 درصد؛ و امتیاز محور مشتریان 41.5 است. بهره وری خدمات 73.55 درصد, و نقص کیفی خدمات ارایه شده 0.57 درصد است که 0.6 امتیاز منفی را به خود اختصاص می دهد. در نهایت امتیاز محور فرایندهای درون سازمانی, 36.4 تعیین می شود. در محور مالی عملکردی نمودن پرداخت ها 16.6 درصد بوده که امتیاز بعد مالی 16.6 امتیاز اعلام می گردد. در محور رشد و نوآوری, افزایش سطح آگاهی پرسنل 100 درصد, افزایش سطح تحصیلی پرسنل 39 درصد, میزان ثبات کارکنان نتایج حاصله 89.4 درصد که امتیاز کلی این محور 89.1 امتیاز تعیین می شود. نتیجه گیری: بیشترین امتیاز مربوط به محور رشد و نوآوری است, محورهای مشتریان, فرایندهای درون سازمانی و مالی به ترتیب در دیگر ردیفهای امتیازی قرار می گیرند. بنابراین نظام مذکور در زمینه مالی کمترین موفقیت را داشته, و با توجه به تمرکز این نظام به پرداخت های عملکردی, ضعف نظام در این محور مشهود است. جهت استقرار نظام, جلب مشارکت کارکنان و مدیران و عدم سرخوردگی از ناکامی ها در مراحل اولیه اجرا از طریق تشکیل جلسات آموزشی - توجیهی که زمینه ساز فرهنگ مناسب سازمان باشد ضروری است. نتیجه آن که نیل به اهداف نظام مدیریت عملکرد مستلزم توجه بیشتر به بستر سازی در زمینه های کیفیت خدمات ارایه شده, عملکردی نمودن پرداخت ها و جلب رضایت مشتریان می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    براتی، احمد، ملکی، محمدرضا، گلستانی، مینا، و ایمانی، علی. (1385). ارزیابی نظام مدیریت عملکرد کارکنان بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن در سال 1385. مدیریت سلامت، 9(25)، 47-54. SID. https://sid.ir/paper/130155/fa

    Vancouver: کپی

    براتی احمد، ملکی محمدرضا، گلستانی مینا، ایمانی علی. ارزیابی نظام مدیریت عملکرد کارکنان بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن در سال 1385. مدیریت سلامت[Internet]. 1385؛9(25):47-54. Available from: https://sid.ir/paper/130155/fa

    IEEE: کپی

    احمد براتی، محمدرضا ملکی، مینا گلستانی، و علی ایمانی، “ارزیابی نظام مدیریت عملکرد کارکنان بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن در سال 1385،” مدیریت سلامت، vol. 9، no. 25، pp. 47–54، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130155/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button