مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

961
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نتایج خودارزیابی بر اساس مدل جایزه ملی کیفیت ایران (INQA) دربیمارستان مرکزی صنعت نفت؛ 1385

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 64

چکیده

 مقدمه: مدیران سازمان های بهداشتی درمانی باید با بهره گیری مطلوب از ابزارهای دانش مدیریت, کیفیت خدمات بهداشتی درمانی را ارتقا دهند. ارزیابی عملکرد ابزارمهمی جهت اندازه گیری میزان دستیابی سازمان به اهدف کیفی و دستیابی به تعالی عملکرد است. یکی از جامع ترین الگوهای ارزیابی عملکرد در کشور ما مدل جایزه ملی کیفیت ایران می باشد.روش بررسی: این پژوهش مورد کاوی توصیفی - کاربردی درسال 1385 انجام شده است.جامعه آماری پژوهش رامدیران, روسا و مسوولین بخش های مختلف بیمارستان تشکیل دادند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد مدل جایزه ملی کیفیت ایران است. داده ها درقالب معیارهای نه گانه مدل جمع آوری؛ و امتیاز هریک از معیارها؛ و کل بیمارستان محاسبه شده است.یافته ها: امتیازهای به دست آمده به این شرح است: رهبری 58 درصد, خط مشی و استراتژی, کارکنان, شرکا و منابع, فرایندها, نتایج مشتری, نتایج کارکنان, نتایج جامعه, نتایج کلیدی عملکرد؛ به ترتیب: 56.2 درصد, 42 درصد, 55 درصد, 53.5 درصد, 51 درصد, 41 درصد, 46 درصد و 60.5 درصد. مجموع امتیازها 522 از 1000 محاسبه شد.نتیجه گیری: این بیمارستان می تواند پس از تکمیل اساسنامه جایزه و ارایه مستندات لازم و کافی, متقاضی دریافت تندیس سیمین جایزه باشد. توصیه می شود مدیران بیمارستان توجه ویژه ای به معیارهای کارکنان, نتایج کارکنان و نتایج جامعه به عنوان نواحی بهبود داشته باشند و با آموزش بیشتر, زمینه درک مناسبتر مفاهیم مدل جایزه ملی کیفیت ایران فراهم کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قمری، مهدی، نصیری پور، امیراشکان، و کریمی، ایرج. (1389). نتایج خودارزیابی بر اساس مدل جایزه ملی کیفیت ایران (INQA) دربیمارستان مرکزی صنعت نفت؛ 1385. مدیریت سلامت، 13(39)، 55-64. SID. https://sid.ir/paper/130166/fa

    Vancouver: کپی

    قمری مهدی، نصیری پور امیراشکان، کریمی ایرج. نتایج خودارزیابی بر اساس مدل جایزه ملی کیفیت ایران (INQA) دربیمارستان مرکزی صنعت نفت؛ 1385. مدیریت سلامت[Internet]. 1389؛13(39):55-64. Available from: https://sid.ir/paper/130166/fa

    IEEE: کپی

    مهدی قمری، امیراشکان نصیری پور، و ایرج کریمی، “نتایج خودارزیابی بر اساس مدل جایزه ملی کیفیت ایران (INQA) دربیمارستان مرکزی صنعت نفت؛ 1385،” مدیریت سلامت، vol. 13، no. 39، pp. 55–64، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130166/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button