مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,198
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

619
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه استمرار «مدیریت کیفیت جامع» و اجرای همزمان «مدیریت کیفیت جامع و برنامه اثربخشی مدیریت» در بهبود مدیریت سازمان های سلامت

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 44

چکیده

 مقدمه: مدیریت کیفیت با تشویق مشارکت فعال نیروی انسانی کارآمد در گذر از چالش های مرتبط محدودیت منابع, تغییرات اپیدمیولوژیک و جمعیتی, پدیده جهانی سازی و فناوری های پیشرفته نظام سلامت, نقشی اساسی دارد. هدف این مطالعه ارزشیابی و مقایسه دو رویکرد مدیریت کیفیت در استان آذربایجان شرقی بود.روش بررسی: این مطالعه تحلیلی در دو گروه: یکی مدیریت کیفیت جامع شش بیمارستان, سه دانشکده و یک معاونت ستادی دانشگاه و دیگری دو بیمارستان, یک دانشکده و یک معاونت ستادی دانشگاه اجرا شد. دو گروه ابتدا با مفاهیم مدیریت کیفیت جامع شروع کردند و دو سال بعد چهار واحد تابعه دانشگاه, برنامه مدیریت اثربخش را شروع کردند و واحدهای دیگر همان روال قبلی را ادامه دادند. با یک پرسشنامه تغییر در سبک مدیریت سازمان از دیدگاه کارکنان در زمان مطالعه و پنج سال قبل در مقیاس ده امتیازی اندازه گیری شد. داده ها در نرم افزار SPSS پردازش؛ و به صورت میانگین و مقدار تغییر در دوره پنجساله گزارش شدند.یافته ها: مقدار تغییر در زمینه رهبری در دو گروه به ترتیب 0.7 و 1.03؛ در زمینه برنامه ریزی 1.12 و 1.76, مدیریت خواسته و نیاز مشتری 1 و 1.48, مدیریت نیروی انسانی 0.9 و 1.46؛ مدیریت اطلاعات 1.05 و 1.32, مدیریت فرایندها 1 و 1.36 و در مجموع 1.01 و 1.36 بود. در زمینه های توسعه نیروی انسانی, برنامه ریزی, مدیریت مشتری بین دو گروه تفاوت معنادار آماری وجود دارد.نتیجه گیری: به کارگیری رویکردی خلاق و یکسان در سازمان بهتر از رویکردهای مختلف است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرح بخش، مصطفی، نیک نیاز، علیرضا، تاج الدینی، نازیلا، انتظار، صمد، و حسن زاده، علیرضا. (1389). مقایسه استمرار «مدیریت کیفیت جامع» و اجرای همزمان «مدیریت کیفیت جامع و برنامه اثربخشی مدیریت» در بهبود مدیریت سازمان های سلامت. مدیریت سلامت، 13(42)، 35-44. SID. https://sid.ir/paper/130252/fa

    Vancouver: کپی

    فرح بخش مصطفی، نیک نیاز علیرضا، تاج الدینی نازیلا، انتظار صمد، حسن زاده علیرضا. مقایسه استمرار «مدیریت کیفیت جامع» و اجرای همزمان «مدیریت کیفیت جامع و برنامه اثربخشی مدیریت» در بهبود مدیریت سازمان های سلامت. مدیریت سلامت[Internet]. 1389؛13(42):35-44. Available from: https://sid.ir/paper/130252/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی فرح بخش، علیرضا نیک نیاز، نازیلا تاج الدینی، صمد انتظار، و علیرضا حسن زاده، “مقایسه استمرار «مدیریت کیفیت جامع» و اجرای همزمان «مدیریت کیفیت جامع و برنامه اثربخشی مدیریت» در بهبود مدیریت سازمان های سلامت،” مدیریت سلامت، vol. 13، no. 42، pp. 35–44، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130252/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button