مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

792
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحقق ترکیب توانمندی های دوگانه اکتشاف و بهره داری از طریق طراحی رابطه بخش های فروش و بازاریابی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 32

چکیده

 در ادبیات استراتژی ترکیب قابلیتهای دوگانه اکتشاف و بهره برداری «دوسوتوانی سازمانی« نامیده می شود. سازمان ها باید از یک طرف در کوتاه مدت حداکثر بهره برداری از منابع موجود را بنمایند و از طرف دیگر در بلندمدت به کمک اکتشاف وارد ساحتهای کاملا جدیدی شوند و خود را با تغییرات محیطی تطبیق دهند. در این تحقیق نحوه تحقق دوسوتوانی از طریق طراحی مناسب رابطه بین بخش های فروش و بازاریابی مورد بررسی قرار می گیرد. بخش های فروش و بازاریابی علی رغم تشابه در حوزه های کاری, تمایزات ساختاری زیادی دارند. مطالعات قبلی نشان می دهد که ایجاد تعامل مناسب بین این دو بخش چالشی جدی برای بسیاری از سازمانها است. این تحقیق به صورت کیفی انجام شده است و در آن روی پنج سازمان تولیدکننده کالاهای مصرفی در ایران مطالعه موردی صورت گرفته است. خروجی تحقیق یک چارچوب نظری جدید جهت تبیین مکانیسم ها و پی آمدهای پیکربندی بخش های فروش و بازاریابی است. نتایج این تحقیق نشان می دهد پیکربندی مناسب رابطه بین بخش های فروش و بازاریابی نه تنها می تواند چالشهای موجود را برطرف نماید بلکه با استفاده از تمایزات ساختاری و مکانیسم های یکپارچه سازی بین این دو واحد می توان زمینه را برای تحقق دوسوتوانی سازمانی فراهم آورد. همچنین پشتیبانی متقابل دپارتمانهای فروش و بازاریابی از رویکردهای یکدیگر عاملی مهم در تحقق دوسوتوانی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قندی آرانی، مهدی، و نجمی، منوچهر. (1394). تحقق ترکیب توانمندی های دوگانه اکتشاف و بهره داری از طریق طراحی رابطه بخش های فروش و بازاریابی. علوم مدیریت ایران، 10(39)، 1-32. SID. https://sid.ir/paper/130339/fa

    Vancouver: کپی

    قندی آرانی مهدی، نجمی منوچهر. تحقق ترکیب توانمندی های دوگانه اکتشاف و بهره داری از طریق طراحی رابطه بخش های فروش و بازاریابی. علوم مدیریت ایران[Internet]. 1394؛10(39):1-32. Available from: https://sid.ir/paper/130339/fa

    IEEE: کپی

    مهدی قندی آرانی، و منوچهر نجمی، “تحقق ترکیب توانمندی های دوگانه اکتشاف و بهره داری از طریق طراحی رابطه بخش های فروش و بازاریابی،” علوم مدیریت ایران، vol. 10، no. 39، pp. 1–32، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130339/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button