مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,945
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

از بازار تا بزرگ بازار (مگامال)

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 176

چکیده

 در طول تاریخ مراکز تجاری با دگرگونی های بسیاری همراه بوده اند. با گذشت زمان سطح وسیعی از اراضی شهرها به کاربری تجاری اختصاص یافته و نمود کالبدی آن به صورت مغازه, بازار, پاساژ, فروشگاه بزرگ, و ... ظاهر شده اند. جغرافیای اقتصادی جدید خرده فروشی, با توجه به فضاهای مصرف دوباره پیکربندی شده همچون مگامال و انتقال سرمایهی خرده فروشی هم در درون شهر و هم موقعیت بین المللی, توجه خاصی به پدیده دوباره سازی و تغییر خرده فروشی نموده است. رویکرد نظری خرید و مصرف به عنوان شکلی از فراغت ساختارهای جدیدی از فضاهای تجاری و خدماتی - تفریحی و فراغتی را در جهان سبب گردیده که یکی از آن ها مگامال می باشد. تحقیق های مختلف نیز نشان داده که مگامال, قسمت اصلی چشم انداز تجاری اکثر کشورهای دنیا بوده و نقش مهمی در صنعت خرده فروشی و توریسم پیدا نموده است. این مقاله از نوع مروری - توصیفی بوده و هدف آن بررسی و آشنایی با مگامال, بر اساس نظریه های خرید و مصرف به عنوان فراغت بوده است. نتیجه گیری شده که تلفیق مناسب پتانسیل های کالبدی و عملکردی بازار سنتی تبریز به عنوان یک میراث جهانی در مگامال ها موجبات اشاعهی پتانسیل های بازار تبریز نیز گردیده و ایجاد مگامال هایی مبتنی بر آن پتانسیل ها به عنوان مراکز و قطب های خدماتی, تجاری - تفریحی, فراغتی و شبکه ارتباطی حلقه ای در حریم شهر تبریز برای کاستن از بار ترافیکی, اقتصادی, و ... بازار و مشکلات دیگر شهر به ویژه مرکز آن و حفظ بازار پیشنهاد گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آهور، ایران، جاجرمی، کاظم، نظریان، اصغر، و مشیری، سیدرحیم. (1392). از بازار تا بزرگ بازار (مگامال). آمایش محیط، 6(20)، 145-176. SID. https://sid.ir/paper/130647/fa

    Vancouver: کپی

    آهور ایران، جاجرمی کاظم، نظریان اصغر، مشیری سیدرحیم. از بازار تا بزرگ بازار (مگامال). آمایش محیط[Internet]. 1392؛6(20):145-176. Available from: https://sid.ir/paper/130647/fa

    IEEE: کپی

    ایران آهور، کاظم جاجرمی، اصغر نظریان، و سیدرحیم مشیری، “از بازار تا بزرگ بازار (مگامال)،” آمایش محیط، vol. 6، no. 20، pp. 145–176، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130647/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button