مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,016
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,104
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت آموزش بالینی در پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 21

کلیدواژه

چکیده

 مقدمه: ناهماهنگی احتمالی کیفیت آموزش پرستاری و روش ارائه خدمات بهداشتی- درمانی پس از فراغت از تحصیل و نیز وجود مشکلات متعدد در رسیدن به اهداف آموزش بالینی, پژوهشگر را به انجام پژوهش حاضر با عنوان بررسی کیفیت آموزش بالینی در پرستاری و همچنین مشکلات و موانع موجود در این زمینه برانگیخت.روش کار: این پژوهش یک مطالعه توصیفی مقطعی بود که در آن 90 نفر (دانشجو, مربی بالینی و پرستار شاغل) شرکت داشتند. ابزار گردآوری داده ها سه پرسش نامه محقق ساخته بود.یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه اکثر دانشجویان (73.3 درصد) در سطح ضعیف و برای اکثر مربیان (86.6 درصد) در سطح متوسط می باشد. آزمون آماری کای مربع اختلاف معناداری بین دیدگاه این دو گروه نشان می دهد. در مورد موانع موجود در رسیدن به اهداف آموزش بالینی, 100 درصد گروه دانشجویان, نارسایی های مربوط به مربی را ذکر کرده اند. 96.6 درصد مربیان نارسایی در برنامه ریزی آموزشی و عوامل محیطی را از موانع دستیابی به اهداف آموزش بالینی دانسته اند. همچنین 100 درصد کارکنان پرستاری به عواملی از جمله عدم آشنا کردن دانشجویان پرستاری با اهداف آموزشی اشاره داشته اند.بحث و نتیجه گیری: برای بهبود کیفیت آموزش بالینی در پرستاری توصیه می شود که بین مربی بالینی, کارکنان پرستاری, سرپرستاران, سوپروایزرهای آموزشی, مدیران پرستاری و برنامه ریزان آموزش در پرستاری هماهنگی لازم انجام شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضانی، منیر، و کرمانشاهی، سیما. (1390). بررسی کیفیت آموزش بالینی در پرستاری. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، 9(ویژه نامه آموزشی)، 14-21. SID. https://sid.ir/paper/130914/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانی منیر، کرمانشاهی سیما. بررسی کیفیت آموزش بالینی در پرستاری. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)[Internet]. 1390؛9(ویژه نامه آموزشی):14-21. Available from: https://sid.ir/paper/130914/fa

    IEEE: کپی

    منیر رمضانی، و سیما کرمانشاهی، “بررسی کیفیت آموزش بالینی در پرستاری،” مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، vol. 9، no. ویژه نامه آموزشی، pp. 14–21، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130914/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا