مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,252
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تارنما (وب سایت) ها توسط کودکان و نوجوانان و کتابداران کودک و نوجوان

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 50

چکیده

 امروزه اینترنت با تمامی ویژگی ها و جذابیت های خود, وسعت و گستردگی روزانه و تنوع اطلاعاتی و بسیاری موارد دیگر توانسته خود را به عنوان معتبرترین و روزآمدترین منبع اطلاعاتی در دسترس همگان قرار دهد. آگاهی و توجه به این نکته که هر کسی می تواند بدون هیچ گونه بازنگری و کنترلی به انتشار هرگونه مطلبی در این شبکه عظیم بپردازد, می تواند هشدار و تذکر کوچکی در نحوه استفاده و یافتن اطلاعات معتبر از اینترنت باشد. خوشبختانه برای این کار ابزارها, معیارها و سیاهه های متفاوتی برای گروه های سنی و افراد مختلف تهیه شده است. یکی از این گروه ها کودکان و نوجوانان هستند که مقید کردن آنها به مطالعه کتاب و دیگر محمل های سنتی در عصر اطلاعات و ارتباطات, منطقی به نظر نمی رسد. بنابراین در این پژوهش ابتدا اهمیت آشنایی با روش ها و ابزارهای متعدد ارزیابی صفحات وب بیان شده و سپس ابزاری برای آموزش نحوه ارزیابی تارنم ها به کودکان و نوجوانان, معرفی شده و در نهایت کتابداران را با معیارهای گزینش مناسب ترین تارنم ها برای این گروه سنی آشنا می نماید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پشوتنی زاده، میترا، و منصوری، علی. (1387). ارزیابی تارنما (وب سایت) ها توسط کودکان و نوجوانان و کتابداران کودک و نوجوان. پردازش و مدیریت اطلاعات (علوم و فناوری اطلاعات)، 24(1 (پیاپی 55))، 37-50. SID. https://sid.ir/paper/131120/fa

Vancouver: کپی

پشوتنی زاده میترا، منصوری علی. ارزیابی تارنما (وب سایت) ها توسط کودکان و نوجوانان و کتابداران کودک و نوجوان. پردازش و مدیریت اطلاعات (علوم و فناوری اطلاعات)[Internet]. 1387؛24(1 (پیاپی 55)):37-50. Available from: https://sid.ir/paper/131120/fa

IEEE: کپی

میترا پشوتنی زاده، و علی منصوری، “ارزیابی تارنما (وب سایت) ها توسط کودکان و نوجوانان و کتابداران کودک و نوجوان،” پردازش و مدیریت اطلاعات (علوم و فناوری اطلاعات)، vol. 24، no. 1 (پیاپی 55)، pp. 37–50، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131120/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button