مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,147
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

محدودیت های راه اندازی کسب و کارهای نوظهور

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 102

چکیده

 سالانه بسیاری از کارآفرینان نوظهور اقدام به راه اندازی کسب و کار جدید می کنند اما تنها تعداد اندکی از آن ها موفق به ایجاد یک شرکت پایدار می شوند. بیشتر این کارآفرینان در مواجهه با مانع ها و مشکل های راه اندازی کسب و کار جدید, دست از تلاش می کشند. این مطالعه به بررسی مانع های پیش روی کارآفرینان نوظهور که در دوره های آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب و کار در تهران شرکت کرده اند, می پردازد. یافته های این پیمایش (n=179) نشان می دهد که محدودیت های نگرشی و فرهنگی (میانگین (3.7, محدودیت های آموزشی (میانگین (3.66, محدودیت های حمایتی و زیربنایی (میانگین (3.64, محدودیت های بازار و محیط کار (میانگین (3.38, محدودیت های قانونی و اداری (میانگین (3.41, و محدودیت های مالی (میانگین (3.42 به ترتیب مهم ترین مانع های راه اندازی کسب و کار هستند؛ در حالی که محدودیت های شخصی افراد (میانگین (3.08 مانعی برای راه اندازی کسب و کار آن ها نمی باشند. اما نکته مهم این است که کارآفرینان نوظهوری که ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه قوی تری دارند با وجود درک این مانع ها, هم چنان تمایل بیشتری به راه اندازی کسب و کار دارند. در واقع, تبیین نقش تعدیل کنندگی متغیر «ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه» و تاثیر مانع ها بر تمایل به راه اندازی کسب و کار جدید, مهم ترین مشارکت علمی این تحقیق در توسعه دانش کارآفرینی بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیری، مجتبی، زالی، محمدرضا، و مجد، مهدی. (1388). محدودیت های راه اندازی کسب و کارهای نوظهور. توسعه کارآفرینی، 1(3)، 81-102. SID. https://sid.ir/paper/131249/fa

    Vancouver: کپی

    امیری مجتبی، زالی محمدرضا، مجد مهدی. محدودیت های راه اندازی کسب و کارهای نوظهور. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1388؛1(3):81-102. Available from: https://sid.ir/paper/131249/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی امیری، محمدرضا زالی، و مهدی مجد، “محدودیت های راه اندازی کسب و کارهای نوظهور،” توسعه کارآفرینی، vol. 1، no. 3، pp. 81–102، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131249/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button