مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,059
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

733
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تفکر کارآفرینانه بر راهبردهای رشد در کسب وکارهای کوچک و متوسط

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 214

چکیده

 ساراسواتی برای تفکر کارآفرینانه به دو منطق اشاره کرد؛ منطق اثرسازی که اغلب در شرایط بی اطمینانی مطرح است و فرایند حل مسئله در شرایطی صورت می گیرد که آینده قابل پیش بینی نیست و تصمیم گیرندگان با توجه به ابزارهای در اختیار, به شکل دهی یا کنترل خروجی اقدام می کنند. در مقابل, منطق علی است که اغلب برای تصمیم گیری در شرایطی استفاده می شود که بی اطمینانی وجود ندارد یا پایین است. هدف پژوهش, شناسایی نقش تفکر کارآفرینانه بر راهبرد (استراتژی) رشد کسب وکارهای کوچک و متوسط است. روش تحقیق از نوع آمیخته-اکتشافی است و نمونة آماری مورد بررسی, 67 نفر از استراتژیست های کسب وکارهای کوچک هستند, که با بهره گیری از روش گلولة برفی و برمبنای تخصص افراد به صورت هدفمند انتخاب شدند. داده های گردآوری شده, در بخش کیفی با استفاده از هشت مصاحبة نیمه ساختاریافته و در بخش کمی از طریق تلفیق پرسشنامة حاصل از نتایج بخش کیفی با پرسشنامة چندلر و همکاران به دست آمدند. به طور کلی یافته ها بیانگر وجود رابطة معنادار میان تفکر کارآفرینانه و راهبردهای رشد است. درمورد تفکر اثرسازانه و علی هم نتیجة مشابهی به دست آمد. میان ابعاد تفکر اثرسازانه (به جز زیان قابل تحمل) و راهبردهای رشد نیز رابطة معناداری وجود دارد. البته ضریب همبستگی ابعاد انعطاف پذیری و تجربه, پایین تر از سایر ابعاد معنادار تفکر اثرسازانه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قیصری، وحید، طالبی، کامبیز، و ایمانی پور، نرگس. (1394). نقش تفکر کارآفرینانه بر راهبردهای رشد در کسب وکارهای کوچک و متوسط. توسعه کارآفرینی، 8(2 )، 195-214. SID. https://sid.ir/paper/131262/fa

    Vancouver: کپی

    قیصری وحید، طالبی کامبیز، ایمانی پور نرگس. نقش تفکر کارآفرینانه بر راهبردهای رشد در کسب وکارهای کوچک و متوسط. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1394؛8(2 ):195-214. Available from: https://sid.ir/paper/131262/fa

    IEEE: کپی

    وحید قیصری، کامبیز طالبی، و نرگس ایمانی پور، “نقش تفکر کارآفرینانه بر راهبردهای رشد در کسب وکارهای کوچک و متوسط،” توسعه کارآفرینی، vol. 8، no. 2 ، pp. 195–214، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131262/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button