Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

883
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

718
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراترکیب جایگاه مسئولیت اجتماعی کسب وکار در ادبیات پژوهش معاصر سازمان در ایران

صفحات

 صفحه شروع 353 | صفحه پایان 369

چکیده

 تاکنون تعاریف متعدد و گاه متناقضی از مفهوم مسئولیت اجتماعی ارائه شده است, اما به طورکلی می توان از آن به عنوان ایجادکننده ی تعادل سازنده بین کسب وکار و محیط آن یاد کرد. ادبیات جهانی پژوهش به طور تقریباً مفصلی به این موضوع پرداخته است, اما در داخل, علاوه بر وجود خلأ گسترده از نظر مفهومی, چارچوب مشخصی در زمینة مسئولیت اجتماعی کسب وکار ارائه نشده است. در این مطالعه, پژوهشگران با اتخاذ رویکرد فراترکیب کیفی داده های متنی مربوط به هشت مطالعة داخلی که در مقایسه با سایر مطالعات, تمرکز بیشتری بر این مفهوم داشته اند, تلاش می کنند مسئولیت اجتماعی را از دید ادبیات داخلی شناسایی کنند. یافته های مطالعة حاضر نشان می دهد مفهوم مسئولیت اجتماعی کسب وکار از نگاه ادبیات معاصر ایران, بیانگر فعالیت های ناشی از حساسیت داوطلبانه و راهبردمحور کسب وکار به رویدادهای محیط اطراف است که در زمینة مدیریتی, اقتصادی و اجتماعی سازمان, در تعامل با محیط شکل گرفته است و با تأکید بر شایسته سالاری, مردم سالاری, تغییر و ارزش های انسانی در صدد ایجاد تعادل بین منافع سازمان, جامعه, انسان و دولت هاست که جامع ترین تعریف مسئولیت اجتماعی از نظر این مطالعه به شمار می رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیزاده، مهدی، سهیلی، سارا، و بامشاد، وحیده. (1394). فراترکیب جایگاه مسئولیت اجتماعی کسب وکار در ادبیات پژوهش معاصر سازمان در ایران. توسعه کارآفرینی، 8(2 )، 353-369. SID. https://sid.ir/paper/131266/fa

    Vancouver: کپی

    علیزاده مهدی، سهیلی سارا، بامشاد وحیده. فراترکیب جایگاه مسئولیت اجتماعی کسب وکار در ادبیات پژوهش معاصر سازمان در ایران. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1394؛8(2 ):353-369. Available from: https://sid.ir/paper/131266/fa

    IEEE: کپی

    مهدی علیزاده، سارا سهیلی، و وحیده بامشاد، “فراترکیب جایگاه مسئولیت اجتماعی کسب وکار در ادبیات پژوهش معاصر سازمان در ایران،” توسعه کارآفرینی، vol. 8، no. 2 ، pp. 353–369، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131266/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا