مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

999
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

726
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مؤلفه های مفهومی اخلاق کسب وکار در کشاورزی: تحلیل خوشه ای برداشت ها

صفحات

 صفحه شروع 253 | صفحه پایان 271

چکیده

 هدف این تحقیق, شناسایی و تحلیل ابعاد یا مؤلفه های اخلاق کسب وکار در بخش کشاورزی, بر پایة تحلیل برداشت های مالکان و مدیران کسب وکارهای کشاورزی, با رویکرد آمیخته است. جامعة آماری تحقیق را کارآفرینان, مالکان و مدیران کسب وکارهای فعال در استان گلستان تشکیل می دهند. در مرحلة نخست, با بهره گیری از مصاحبة کیفی نیمه ساختارمند, برداشت های پاسخگویان از رعایت مسائل اخلاقی در کسب وکارهای کشاورزی شناسایی شد. سپس به تحلیل محتوای کیفی مصاحبه ها به منظور استخراج گویه های نشانگر وجوه اخلاقی کسب وکارهای کشاورزی اقدام شد. در مرحلة دوم, مجموعة گویه های حاصل از مرحلة اول در قالب پرسشنامه ای محقق ساخته تدوین شد و برای ارزیابی مبتنی بر طیف لیکرت در اختیار پاسخگویان قرار گرفت. داده های به دست آمده با بهره گیری از تکنیک تحلیل خوشه ای سلسله مراتبی تحلیل شد. نتایج نشان داد مؤلفه های مفهومی اخلاق کسب وکار در کشاورزی عبارت اند از: حفاظت منابع, تولید کم نهادة آلی, زیست بوم گرایی, پایبندی مذهبی, نیکداری اجتماعی, تجارت عادلانه, مشارکت و همگرایی نهادی, کارآفرینی گرایی, رعایت حقوق نیروی کار, پیشرفت گرایی و شایسته سالاری, کیفیت گرایی, ترویج عمومی دانش و فناوری, رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی در کار, تعهد به توسعة اجتماعی و بازاریابی اجتماعی. با توجه به چندگانگی ابعاد اخلاق کسب وکار در کشاورزی, تلفیق این ابعاد در الگوهای نظری, چارچوب های مفهومی و شاخص ها و سازوکارهای ترویج و توسعة کشاورزی پایدار پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبداله زاده، غلامحسین، شریف زاده، محمدشریف، و عربیون، ابوالقاسم. (1394). شناسایی مؤلفه های مفهومی اخلاق کسب وکار در کشاورزی: تحلیل خوشه ای برداشت ها. توسعه کارآفرینی، 8(2 )، 253-271. SID. https://sid.ir/paper/131269/fa

    Vancouver: کپی

    عبداله زاده غلامحسین، شریف زاده محمدشریف، عربیون ابوالقاسم. شناسایی مؤلفه های مفهومی اخلاق کسب وکار در کشاورزی: تحلیل خوشه ای برداشت ها. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1394؛8(2 ):253-271. Available from: https://sid.ir/paper/131269/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسین عبداله زاده، محمدشریف شریف زاده، و ابوالقاسم عربیون، “شناسایی مؤلفه های مفهومی اخلاق کسب وکار در کشاورزی: تحلیل خوشه ای برداشت ها،” توسعه کارآفرینی، vol. 8، no. 2 ، pp. 253–271، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131269/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button