Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,343
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

932
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل توسعة بازار صنایع کوچک و متوسط (مورد مطالعه: صنایع غذایی و آشامیدنی)

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 40

چکیده

 با توجه به نقش مهم صنایع کوچک و متوسط در توسعة اقتصادی کشورها, هدف پژوهش حاضر, طراحی مدل فرایند توسعة بازار صنایع کوچک و متوسط کشور در بخش صنایع غذایی و آشامیدنی است. برای طراحی مدل مذکور از روش شناسی «نظریة برخاسته از داده ها» استفاده شد. به این منظور, با استفاده از روش نمونه گیری نظری و انجام چهارده مصاحبة نیمه ساختاریافته با متولیان توسعة صنایع کوچک و متوسط در کشور و مطالعة اسناد سازمانی, منابع اطلاعاتی مورد نیاز جمع آوری شد. سپس با کدگذاری باز, محوری و گزینشی, مدل توسعة بازار تدوین شد. بنابر نتایج تحقیق, حمایت از توسعة بازار این صنایع, طیف وسیعی از اقدامات را شامل می شود که در مراحل چهارگانة ظرفیت سازی, اقدامات اصلی, اقدامات مکمل و اقدامات نظارتی انجام می گیرد. بستر فرهنگی-اجتماعی, سیاسی-قانونی, نهادی و دولت و همچنین زنجیرة ارزش, ساختار و جهت گیری صنعت نیز بر مراحل چهارگانة بالا تأثیرگذارند. مهم ترین منافع توسعة بازار صنایع کوچک و متوسط, کاهش هزینه های بازاریابی, ارتقای توان رقابتی واحدهای صنعتی در سطح خرد و افزایش سهم آن ها در تولید ناخالص داخلی و ارزش افزوده در سطح کلان است. همچنین, بنابر نتایج پژوهش, مدیران یا مالکان واحدهای صنعتی با مشارکت در این طرح می توانند از آن به عنوان ابزار توسعة بازار و کسب وکار استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنقلی پور، طهمورث، بهمنی، محمود، ایروانی، محمدجواد، آقازاده، هاشم، و انوشه، مرتضی. (1394). طراحی مدل توسعة بازار صنایع کوچک و متوسط (مورد مطالعه: صنایع غذایی و آشامیدنی). توسعه کارآفرینی، 8(1 )، 21-40. SID. https://sid.ir/paper/131287/fa

    Vancouver: کپی

    حسنقلی پور طهمورث، بهمنی محمود، ایروانی محمدجواد، آقازاده هاشم، انوشه مرتضی. طراحی مدل توسعة بازار صنایع کوچک و متوسط (مورد مطالعه: صنایع غذایی و آشامیدنی). توسعه کارآفرینی[Internet]. 1394؛8(1 ):21-40. Available from: https://sid.ir/paper/131287/fa

    IEEE: کپی

    طهمورث حسنقلی پور، محمود بهمنی، محمدجواد ایروانی، هاشم آقازاده، و مرتضی انوشه، “طراحی مدل توسعة بازار صنایع کوچک و متوسط (مورد مطالعه: صنایع غذایی و آشامیدنی)،” توسعه کارآفرینی، vol. 8، no. 1 ، pp. 21–40، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131287/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا