مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

975
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

717
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر عوامل محیطی بر تصمیم گیری اخلاقی در کسب وکارهای نوپا

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 193

چکیده

 وضعیت و کیفیت تصمیم گیری اخلاقی کارآفرینان, یکی از مقوله ها و دل نگرانی های مهم در حوزة عمومی کشورمان محسوب می شود و در محافل علمی و پژوهشی کشور نیز به عنوان دغدغة پژوهشی ارزشمندی برای شناخت مطرح است. عوامل فردی, محیطی و ماهیت کسب وکار, بر التزام و پایبندی کارآفرینان به تصمیم گیری اخلاقی در کسب وکار تأثیر دارند, اما این دغدغه به فعالیت پژوهشی بیشتر در محیط کسب وکار نیاز دارد. از این رو, در این پژوهش تلاش شده است که عوامل محیطی مؤثر بر تصمیم گیری اخلاقی در کسب وکارهای نوپا شناسایی شوند. به این منظور, در قالب روش پیمایش و با ابزار پرسشنامة استاندارد, اطلاعات مربوط به تصمیم گیری مالکان و مدیران حدود 150 کسب وکار نوپا در بخش های حمل ونقل و تجهیزات و مواد آزمایشگاهی, جمع آوری و با استفاده از تکنیک های آماری شامل تحلیل واریانس فریدمن و مدل معادلات ساختاری تحلیل شد. یافته ها نشان می دهد محیط فرهنگی-اجتماعی بیشترین تأثیر و محیط مذهبی– انسانی کمترین تأثیر را بر فعالیت کسب وکارهای نوپا دارند. همچنین, براساس نتایج, تصمیم گیری اخلاقی مبتنی بر استدلال فایده باوری در ترکیب با استدلال نسبی بودن اخلاق کسب وکار, بیشترین اولویت را در کسب وکارهای نوپا دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی الیاسی، قنبر، و بادلی، زهرا. (1394). تأثیر عوامل محیطی بر تصمیم گیری اخلاقی در کسب وکارهای نوپا. توسعه کارآفرینی، 8(1 )، 175-193. SID. https://sid.ir/paper/131291/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی الیاسی قنبر، بادلی زهرا. تأثیر عوامل محیطی بر تصمیم گیری اخلاقی در کسب وکارهای نوپا. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1394؛8(1 ):175-193. Available from: https://sid.ir/paper/131291/fa

    IEEE: کپی

    قنبر محمدی الیاسی، و زهرا بادلی، “تأثیر عوامل محیطی بر تصمیم گیری اخلاقی در کسب وکارهای نوپا،” توسعه کارآفرینی، vol. 8، no. 1 ، pp. 175–193، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button