مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

709
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ابعاد هوشیاری کارآفرینانه بر مبنای رویکرد پردازش اطلاعات انسانی (مورد مطالعه: کارآفرینان استان تهران و البرز)

صفحات

 صفحه شروع 221 | صفحه پایان 240

چکیده

 این مقاله با استفاده از رویکرد نظری روانشناسی شناختی به بررسی مبنای هوشیاری کارآفرینانه می پردازد و آن را به نظریه های موجود در حوزة کارآفرینی ارتباط می دهد. هدف پژوهش, شناسایی ابعاد هوشیاری کارآفرینانه و رابطة آن ها بر سازة بیان شده در قالب یک مدل به منظور درک هر چه بهتر مفهوم هوشیاری کارآفرینانه بوده است. این مطالعه براساس هدف کاربردی از نوع روش آمیخته به هم تنیده بوده و براساس روش کیفی فرا ترکیب و با استفاده از ابزار کدگذاری باز, به تحلیل نتایج و یافته های قبلی پرداخته شد و مطابق گام های هفت گانه ی روش سندلوسکی و بارسو, پدیدة هوشیاری کارفرینانه در چهار بُعد دانش پیشین, هوش موفق, ذهن آگاهی و تحلیل بازار و 22 مؤلفه طبقه بندی شد. جامعة آماری پژوهش, شامل262 نفر از کارآفرینان استان تهران و البرز بود, با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه157 نفر محاسبه شد و نمونه های پژوهش با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسشنامه های تدوین شده توسط پژوهشگران این تحقیق جمع آوری شد. تجزیه وتحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدل سازی معادله های ساختاری و از طریق نرم افزار آموس 24 انجام شده است. نتایج پژوهش رابطة معناداری بین دانش پیشین و تحلیل بازار؛ ذهن آگاهی و تحلیل بازار؛ ذهن آگاهی و هوشیاری کارآفرینانه؛ تحلیل بازار و هوشیاری کارآفرینانه؛ تشخیص فرصت و هوشیاری کارآفرینانه نشان داد. هم چنین نتایج پژوهش بیانگر رابطة معناداری بین هوش موفق و تحلیل بازار نبود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالبی کوهستانی، محمدرضا، الوانی، سیدمهدی، محمودزاده، سیدمجتبی، و عطایی، محمد. (1397). شناسایی ابعاد هوشیاری کارآفرینانه بر مبنای رویکرد پردازش اطلاعات انسانی (مورد مطالعه: کارآفرینان استان تهران و البرز). توسعه کارآفرینی، 11(2 )، 221-240. SID. https://sid.ir/paper/131303/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی کوهستانی محمدرضا، الوانی سیدمهدی، محمودزاده سیدمجتبی، عطایی محمد. شناسایی ابعاد هوشیاری کارآفرینانه بر مبنای رویکرد پردازش اطلاعات انسانی (مورد مطالعه: کارآفرینان استان تهران و البرز). توسعه کارآفرینی[Internet]. 1397؛11(2 ):221-240. Available from: https://sid.ir/paper/131303/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا طالبی کوهستانی، سیدمهدی الوانی، سیدمجتبی محمودزاده، و محمد عطایی، “شناسایی ابعاد هوشیاری کارآفرینانه بر مبنای رویکرد پردازش اطلاعات انسانی (مورد مطالعه: کارآفرینان استان تهران و البرز)،” توسعه کارآفرینی، vol. 11، no. 2 ، pp. 221–240، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131303/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button