مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

522
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی علل شکست توسعه خدمت جدید در اپراتورهای تلفن همراه ایران از منظر فرآیند توسعه

صفحات

 صفحه شروع 441 | صفحه پایان 460

چکیده

 در دنیای امروز که سهم خدمات در اقتصاد کشورها همواره درحال افزایش است, نوآوری در خدمات و توسعه خدمت جدید (NSD), برای بنگاه های خدماتی بسیار مهم و حیاتی شده است. یکی از مهم ترین مباحث در این حوزه, بررسی علل عدم موفقیت توسعه خدمات جدید در بخش های مختلف خدماتی در دنیا و به ویژه در کشورمان است. تحقیق حاضر, با رویکردی کیفی مبتنی بر مطالعه چندموردی, به بررسی علل عدم موفقیت توسعه خدمات جدید در اپراتورهای تلفن همراه ایران از منظر فرآیند توسعه آن ها پرداخته است. در این تحقیق, از میان تجربیات ناموفقِ توسعه خدمت جدید در اپراتورهای تلفن همراه کشورمان و از طریق نمونه گیری هدفمند, 5 مورد انتخاب شده و مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. یافته های تحقیق نشان می دهد, درنظر نگرفتن ملاحظات فرهنگی و اجتماعی, فراموشی برخی از گام های مهم, عدم انجام ارزیابی های قانونی لازم, رصد نکردن فناوری ها و خدمات درحال ظهور, دسته بندی نکردن گام ها, درنظر نگرفتن دروازه های تصمیم گیری به تعداد کافی و در مکان مناسب و عدم استفاده از الگوهای موازی در فرآیند توسعه, مهم ترین علل عدم موفقیت توسعه خدمات بررسی شده در مطالعات موردی است. در پایان مقاله نیز پیشنهادهایی برای جلوگیری از تکرار تجربه های ناموفق ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنی پارسا، مجید، الیاسی، مهدی، طباطباییان، سیدحبیب اله، و حنفی زاده، پیام. (1397). واکاوی علل شکست توسعه خدمت جدید در اپراتورهای تلفن همراه ایران از منظر فرآیند توسعه. توسعه کارآفرینی، 11(3 )، 441-460. SID. https://sid.ir/paper/131320/fa

    Vancouver: کپی

    حسنی پارسا مجید، الیاسی مهدی، طباطباییان سیدحبیب اله، حنفی زاده پیام. واکاوی علل شکست توسعه خدمت جدید در اپراتورهای تلفن همراه ایران از منظر فرآیند توسعه. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1397؛11(3 ):441-460. Available from: https://sid.ir/paper/131320/fa

    IEEE: کپی

    مجید حسنی پارسا، مهدی الیاسی، سیدحبیب اله طباطباییان، و پیام حنفی زاده، “واکاوی علل شکست توسعه خدمت جدید در اپراتورهای تلفن همراه ایران از منظر فرآیند توسعه،” توسعه کارآفرینی، vol. 11، no. 3 ، pp. 441–460، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131320/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button