مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

804
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

848
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنخ شناسی التزام رهبران کارآفرین به اخلاق کسب و کار

صفحات

 صفحه شروع 401 | صفحه پایان 420

چکیده

 در قرن 21 اهمیت پای بندی رهبران کارآفرین به اخلاق کسب وکار به دلیل وقوع رسوایی های اقتصادی اخیر, همچون انرون و پارمالات بیشتر شده است. نظر به نقش کنونی کارآفرینان در ایجاد اشتغال و تولید محصولات نوآورانه و ضرورت درک ماهیت رسوایی های مذکور, پژوهش کیفی حاضر با روش تحلیل مضمون به کنکاش در ماهیت پایبندی رهبران کارآفرین ایرانی به اخلاق کسب وکار می پردازد. مؤلفان تلاش کردند تا تجربیات مشارکت کنندگان را در "دوراهه های" اخلاقی کسب وکاری بررسی نموده و التزام آنان به اصول اخلاقی را مورد تحلیل قرار دهند. جامعه پژوهشی منتخب, "رهبران کارآفرین" اقتصادی ایرانی بودند که به کمک معیارهایی همچون مالکیت کسب وکار تثبیت شده, نوآوری مکرر و مالکیت برند شناسایی شدند. نمونه های نهایی نیز به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و داده های میدانی طی دوازده مصاحبه عمیق و واقعه محور جمع آوری شد. تحلیل داده ها نیز به شیوه تحلیل مضمون (استخراج شواهد مرتبط, کدگذاری اولیه و احصاء مضمون مشترک) صورت گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن است که پایبندی مشارکت کنندگان به اخلاق کسب وکار صور سه گانه متمایزی دارند که مؤلفان پیشنهاد می کنند سنخ شناسی التزام حداقلی به اخلاق کسب وکار (قانون گرایی), التزام میانه (بازار گرایی) و التزام حداکثری (وظیفه گرایی) را به این پدیده نسبت دهیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقامحمدی، مهرداد، محمدی الیاسی، قنبر، نظری توکلی، سعید، و احمدپورداریانی، محمود. (1397). سنخ شناسی التزام رهبران کارآفرین به اخلاق کسب و کار. توسعه کارآفرینی، 11(3 )، 401-420. SID. https://sid.ir/paper/131321/fa

    Vancouver: کپی

    آقامحمدی مهرداد، محمدی الیاسی قنبر، نظری توکلی سعید، احمدپورداریانی محمود. سنخ شناسی التزام رهبران کارآفرین به اخلاق کسب و کار. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1397؛11(3 ):401-420. Available from: https://sid.ir/paper/131321/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد آقامحمدی، قنبر محمدی الیاسی، سعید نظری توکلی، و محمود احمدپورداریانی، “سنخ شناسی التزام رهبران کارآفرین به اخلاق کسب و کار،” توسعه کارآفرینی، vol. 11، no. 3 ، pp. 401–420، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131321/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button