مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

838
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی الگوهای ذهنی کارآفرینان نسبت به کارآفرینی فرهنگی با استفاده از روش کیو

صفحات

 صفحه شروع 481 | صفحه پایان 500

چکیده

کارآفرینی فرهنگی یکی از ابعاد توسعه ی اقتصادی است که تمرکز روی آن, از جمله عوامل پیشرفت و موفقیت کشورهای توسعه یافته به شمار می رود؛ نکته ای که موجب شده در ایران نیز بیش از پیش به این مقوله توجه شود. پژوهش حاضر به دنبال شناسایی ذهنیت کارآفرینان در مورد کارآفرینی فرهنگی در استان ایلام است. چارچوب فلسفی این پژوهش, پارادایم تفسیری-اثبات گرایی است. روش پژوهش از نظر هدف, کاربردی است که برحسب روش گردآوری داده ها با روش کیو انجام شده است. در این راستا, ابتدا با استفاده از ادبیات نظری موضوع و انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته با 12 نفر از متخصصان کارآفرینی فرهنگی که به صورت نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شدند, 110 شاخص کارآفرینی فرهنگی شناسایی شده و از این تعداد, 43 عامل به عنوان نمونه کیو انتخاب شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کارآفرینان فرهنگی استان ایلام است که به صورت هدفمند هشت نفر از آن ها انتخاب شدند و ذهنیت آن ها با استفاده از تحلیل عاملی-اکتشافی در نرم افزار SPSS 20 تحلیل شد. نتایج نشان داد, هشت نفر موردمطالعه در مجموع سه الگوی ذهنی در مورد کارآفرینی فرهنگی داشتند که عبارتند از: نوآوری فرهنگی, بازاریابی فرهنگی و بستر فرهنگی. این الگوها در مجموع 810/63درصد واریانس کل را تبیین می کنند. الگوی ذهنی اول 480/29درصد, الگوی ذهنی دوم 291/19درصد و الگوی ذهنی سوم 039/15درصد واریانس کل را تشکیل می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، اسفندیار، شرفی، وحید، صیدیوسفی، معصومه، و صیدیوسفی، ناهید. (1397). شناسایی الگوهای ذهنی کارآفرینان نسبت به کارآفرینی فرهنگی با استفاده از روش کیو. توسعه کارآفرینی، 11(3 )، 481-500. SID. https://sid.ir/paper/131323/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی اسفندیار، شرفی وحید، صیدیوسفی معصومه، صیدیوسفی ناهید. شناسایی الگوهای ذهنی کارآفرینان نسبت به کارآفرینی فرهنگی با استفاده از روش کیو. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1397؛11(3 ):481-500. Available from: https://sid.ir/paper/131323/fa

    IEEE: کپی

    اسفندیار محمدی، وحید شرفی، معصومه صیدیوسفی، و ناهید صیدیوسفی، “شناسایی الگوهای ذهنی کارآفرینان نسبت به کارآفرینی فرهنگی با استفاده از روش کیو،” توسعه کارآفرینی، vol. 11، no. 3 ، pp. 481–500، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131323/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button