مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

959
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

697
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی فرایند تصمیم گیری ایجاد کسب و کار جدید در صنایع فناور پیشرفته ایران: مفهوم پردازی با رویکرد غیر غایت گرا

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 38

چکیده

 فرایند تصمیم گیری کارآفرینان در چارچوب الگوهای موجود قابل تبیین نیست و تحلیل ادبیات موجود, شکاف ناشی از غایت گرابودن الگوهای موجود را آشکار می سازد. از این رو, در پژوهش پیش رو با رویکرد غیرغایت گرا و با استفاده از یک طرح کیفی و اکتشافی به مفهوم پردازی عناصر مرکزی فرایند تصمیم گیری ایجاد کسب وکار جدید در نمونه ای منتخب از کارآفرینان نوپای حوزة صنایع فناور پیشرفتة ایران پرداخته می شود. تحقیق حاضر به لحاظ جهت گیری, بنیادی است و از نظر هدف, اکتشافی است. نوع پژوهش کیفی و راهبرد اتخاذشده نیز موردکاوی چندگانه است. جامعة آماری پژوهش, کارآفرینان نوپای فعال در حوزة صنایع فناور پیشرفتة نانو و زیست فناوری شهر تهران هستند. روش نمونه گیری پژوهش, نظری و ملاک تعیین حجم نمونه, اشباع نظری بود. گردآوری داده ها پس از نهایی شدن پروتکل مصاحبه و با استفاده از مصاحبه های کیفی واقعه محور با بیست کارآفرین نوپای نمونة نظری پژوهش انجام گرفت. نتایج فرایند کدگذاری, طبقه بندی و اعتباربخشی به یافته های پژوهش, مقوله های مرکزی فرایند تصمیم گیری ایجاد کسب وکار جدید در نمونة کارآفرینان را تعیین کرده است. براین اساس, مفاهیم گرایش و شایستگی کارآفرینانه, فراشناخت کارآفرینانه, پیش اقدامات و دریافت بازخورد و نگرش مثبت به تغییر, مجموعة مقوله های مرکزی فرایند تصمیم گیری ایجاد کسب وکار جدید را تشکیل می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زیودار، مهدی، و ایمانی پور، نرگس. (1395). واکاوی فرایند تصمیم گیری ایجاد کسب و کار جدید در صنایع فناور پیشرفته ایران: مفهوم پردازی با رویکرد غیر غایت گرا. توسعه کارآفرینی، 9(1)، 21-38. SID. https://sid.ir/paper/131341/fa

    Vancouver: کپی

    زیودار مهدی، ایمانی پور نرگس. واکاوی فرایند تصمیم گیری ایجاد کسب و کار جدید در صنایع فناور پیشرفته ایران: مفهوم پردازی با رویکرد غیر غایت گرا. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1395؛9(1):21-38. Available from: https://sid.ir/paper/131341/fa

    IEEE: کپی

    مهدی زیودار، و نرگس ایمانی پور، “واکاوی فرایند تصمیم گیری ایجاد کسب و کار جدید در صنایع فناور پیشرفته ایران: مفهوم پردازی با رویکرد غیر غایت گرا،” توسعه کارآفرینی، vol. 9، no. 1، pp. 21–38، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131341/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button