Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

553
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

533
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی رضایتمندی بیماران در طول درمان، به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت در مراکز آموزشی درمانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی قم

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 78

چکیده

 زمینه و هدف: ماموریت اصلی نظام سلامت, ارتقای سطح سلامت و پاسخ به نیازهای جامعه می باشد و اجرای درست آن نقش بسیار مهمی در سیستم بهداشت و درمان ایفا می کند. این مطالعه با هدف بررسی رضایتمندی بیماران در طول درمان, به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت در مراکز درمانی منتخب وابسته به دنشگاه علوم پزشکی قم صورت گرفت. روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی-مقطعی بر روی 550 بیمار بستری در بخش های مختلف بیمارستان های شهر قم در سال 1395 انجام شد. نمونه گیری به شیوه تصادفی طبقه بندی شده با استفاده از جدول اعداد تصادفی صورت گرفت. داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد وزارت بهداشت جمع آوری شد و پرسشنامه های تکمیل شده توسط مراجعین بخش های مختلف بیمارستان های دولتی و منتخب استان قم ارزیابی گردید. یافته ها: در این مطالعه, در کل میزان رضایتمندی بیماران در طول درمان, 72% بود که این رضایتمندی به ترتیب از بیمارستان شهید بهشتی, 78%؛ بیمارستان نکویی, 72% و بیمارستان کامکار, 5/61% گزارش شد. همچنین بیشترین رضایتمندی در حیطه های فراهمی دارو (5/95%), فرانشیز و عدم پرداخت غیررسمی به پزشکان (5/93%) بود و کمترین رضایتمندی از حیطه های مدیریت شکایات (53%) و فرآیند ترخیص (58%) گزارش شد. نتیجه گیری: براساس نتایج این مطالعه, اجرای طرح تحول نظام سلامت در مراکز درمانی, در بالا رفتن میزان رضایتمندی بیماران موثر است؛ بنابراین پیشنهاد می گردد نقاط ضعف مورد توجه قرار گیرند. همچنین کیفیت خدمات ارتقا یافته و برنامه ادامه یابد تا سطح رضایت افزایش پیدا کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شجاعی، ثاراله، شیروانی، رضا، دهقانی، فریبا، رضویان، فائزه، میری زاده، مریم، و حیدری فر، رضا. (1397). ارزیابی رضایتمندی بیماران در طول درمان, به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت در مراکز آموزشی درمانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی قم. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 12(12 )، 70-78. SID. https://sid.ir/paper/131938/fa

Vancouver: کپی

شجاعی ثاراله، شیروانی رضا، دهقانی فریبا، رضویان فائزه، میری زاده مریم، حیدری فر رضا. ارزیابی رضایتمندی بیماران در طول درمان, به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت در مراکز آموزشی درمانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی قم. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1397؛12(12 ):70-78. Available from: https://sid.ir/paper/131938/fa

IEEE: کپی

ثاراله شجاعی، رضا شیروانی، فریبا دهقانی، فائزه رضویان، مریم میری زاده، و رضا حیدری فر، “ارزیابی رضایتمندی بیماران در طول درمان, به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت در مراکز آموزشی درمانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی قم،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 12، no. 12 ، pp. 70–78، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131938/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا