مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

884
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

673
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی گروه بهداشت عمومی دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی قم

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از ضروریات پویایی نظام آموزشی, ارزیابی است. ارزیابی درونی, فرآیند به تصویر کشیدن وضعیت نظام دانشگاهی به وسیله اعضای خود نظام است. این مطالعه با هدف ارزیابی درونی گروه بهداشت عمومی دانشکده بهداشت, دانشگاه علوم پزشکی قم صورت گرفت. روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی-مقطعی در گروه بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد. روش نمونه گیری به صورت سرشماری بود و اطلاعات با استفاده از پرسشنامه مربوط به ارزیابی درونی گروه ها جمع آوری شد. یافته ها: در این مطالعه, پرسشنامه ها توسط 80 نفر از دانشجویان, 32 نفر از دانش آموختگان و 6 نفر از اعضای هیئت علمی گروه بهداشت عمومی تکمیل گردید. از نظر توانمندسازی آموزشی, 6/66% از اعضای هیئت علمی, تسلط علمی در دروس نظری را نسبتاً مطلوب گزارش کردند. 7/37% از دانشجویان, میزان تسلط علمی مدرس را مطلوب و 8/58% آنان نحوه ارزشیابی اساتید را نسبتاً مطلوب توصیف کردند. 8/54% از دانش آموختگان نیز مهارت های کسب شده در دوران تحصیل را نامطلوب ارزیابی کردند. نتیجه گیری: با توجه به اهمیت ارزشیابی آموزشی از جهت تعیین کیفیت, مواردی همچون اثربخشی و ارزش یک برنامه یا فرآیند, انجام ارزیابی به صورت مداوم و ارتقای کیفیت آموزشی به منظور اصلاح نقاط ضعف خود در حوزه های دارای وضعیت غیرمطلوب و نسبتاً مطلوب, ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محبی، سیامک، ایزدخواه، فاطمه، راهبر، احمد، احمدی، زهره، شریفی راد، غلامرضا، قارلی پور، ذبیح اله، و صفایی پور، روح اله. (1398). ارزیابی درونی گروه بهداشت عمومی دانشکده بهداشت, دانشگاه علوم پزشکی قم. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 13(ویژه نامه 1 )، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/132173/fa

    Vancouver: کپی

    محبی سیامک، ایزدخواه فاطمه، راهبر احمد، احمدی زهره، شریفی راد غلامرضا، قارلی پور ذبیح اله، صفایی پور روح اله. ارزیابی درونی گروه بهداشت عمومی دانشکده بهداشت, دانشگاه علوم پزشکی قم. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1398؛13(ویژه نامه 1 ):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/132173/fa

    IEEE: کپی

    سیامک محبی، فاطمه ایزدخواه، احمد راهبر، زهره احمدی، غلامرضا شریفی راد، ذبیح اله قارلی پور، و روح اله صفایی پور، “ارزیابی درونی گروه بهداشت عمومی دانشکده بهداشت, دانشگاه علوم پزشکی قم،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 13، no. ویژه نامه 1 ، pp. 1–10، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/132173/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button