مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

769
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی گروه مامایی دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم، سال 1396

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 30

چکیده

 زمینه و هدف: ارزشیابی آموزشی به معنای یک فعالیت رسمی برای تعیین کیفیت اثربخشی و یا ارزش یک برنامه, فرآورده, پروژه, فرآیند, هدف یا برنامه درسی؛ بهترین شاخصی است که میزان رسیدن به هدف های آموزشی را نشان می دهد و به تحلیل فعالیت هایآموزشی انجام شده در سیستم دانشگاهی می پردازد و از آن می توان به نتایج منطقی و متعارف دست یافت. این مطالعه با هدف ارزیابی درونی گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم صورت گرفت. روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی-مقطعی جهت ارزیابی درونی گروه مامایی, در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم طی سال 1396 انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه ارائه شده توسط مرکز مطالعات دانشگاه علوم پزشکی قم بود. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی تجزیه وتحلیل شدند. یافته ها: در این مطالعه, گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم با کسب امتیاز بالاتر از 75 در شش حیطه, در وضعیت مطلوب, با کسب امتیاز بالاتر از 50 در دو حیطه در وضعیت نسبتاً مطلوب و با کسب امتیاز کمتر از 50 در یک حیطه, در وضعیت نامطلوب قرار داشت. در ارزیابی کلی, گروه مامایی امتیاز 20/70 را کسب کرد و در جایگاه نسبتاً مطلوب قرار گرفت. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد باوجود برخی کمبودها, گروه مامایی در وضعیت نسبتاً مطلوبی قرار دارد؛ بنابراین تدوین راهکارهای دقیق, علمی و کاربردی جهت رفع نواقص موجود ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفربگلو، عصمت، رئیسی، مرضیه، باکویی، ساره، اسکندری، نرگس، خلجی نیا، زهره، احمری طهران، هدی، و خاکی، ایمانه. (1398). ارزیابی درونی گروه مامایی دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم, سال 1396. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 13(ویژه نامه 1 )، 23-30. SID. https://sid.ir/paper/132174/fa

    Vancouver: کپی

    جعفربگلو عصمت، رئیسی مرضیه، باکویی ساره، اسکندری نرگس، خلجی نیا زهره، احمری طهران هدی، خاکی ایمانه. ارزیابی درونی گروه مامایی دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم, سال 1396. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1398؛13(ویژه نامه 1 ):23-30. Available from: https://sid.ir/paper/132174/fa

    IEEE: کپی

    عصمت جعفربگلو، مرضیه رئیسی، ساره باکویی، نرگس اسکندری، زهره خلجی نیا، هدی احمری طهران، و ایمانه خاکی، “ارزیابی درونی گروه مامایی دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم, سال 1396،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 13، no. ویژه نامه 1 ، pp. 23–30، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/132174/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button