مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,809
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,013
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تحلیلی و مقایسه ای تاثیر رویکردهای مختلف آموزش خلاقیت بر پرورش روحیه پژوهشگری کودکان و نوجوانان

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 61

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی تاثیر شیوه های مختلف آموزش خلاقیت بر پرورش روحیه پژوهشگری نوجوانان انجام گرفت. برای دست یابی به این هدف, نخست یک نمونه 75 نفری از میان دانش آموزان پایه های دوم و سوم راهنمایی شهرستان شیراز با پیشرفت تحصیلی متوسط انتخاب شد. این افراد در پیش آزمون که شامل نیمه اول آزمون سطح X خلاقیت کرنل بود شرکت کردند.در مرحله بعد, این عده به 3 گروه 25 نفری به نام های گروه کنترل, آموزش و پژوهش تقسیم شدند. گروه آموزش به مدت 4 ماه و با روش عادی به فراگیری برنامه آموزش فلسفه پرداخت و به موازات آن, گروه پژوهش در همین مدت با روش پژوهش این برنامه را تجربه کرد.در پایان آموزش هر سه گروه در پس آزمون, یعنی نیمه دوم مقیاس کرنل شرکت کردند. نتایج به دست آمده در همه موارد نشان داد که آموزش برنامه فلسفه به کودکان در ارتقای سطح مهارت های خلاقیت و قدرت استدلال دانش آموزان موثر است. افزون بر این یافته ها نشان داد که اگر این برنامه با رویکرد پژوهشی به اجرا درآید, تاثیر بیشتری بر آمادگی دانش آموزان برای پژوهش دارد.یافته های این پژوهش در مجموع اعتبار و اعتمادپذیری برنامه آموزش فلسفه به عنوان یک ابزار موثر برای پرورش خلاقیت را مورد تایید قرار داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهانی، جعفر. (1385). بررسی تحلیلی و مقایسه ای تاثیر رویکردهای مختلف آموزش خلاقیت بر پرورش روحیه پژوهشگری کودکان و نوجوانان. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 25(4 (پیاپی 49) (ویژه نامه علوم تربیتی))، 47-61. SID. https://sid.ir/paper/13248/fa

    Vancouver: کپی

    جهانی جعفر. بررسی تحلیلی و مقایسه ای تاثیر رویکردهای مختلف آموزش خلاقیت بر پرورش روحیه پژوهشگری کودکان و نوجوانان. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز[Internet]. 1385؛25(4 (پیاپی 49) (ویژه نامه علوم تربیتی)):47-61. Available from: https://sid.ir/paper/13248/fa

    IEEE: کپی

    جعفر جهانی، “بررسی تحلیلی و مقایسه ای تاثیر رویکردهای مختلف آموزش خلاقیت بر پرورش روحیه پژوهشگری کودکان و نوجوانان،” علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، vol. 25، no. 4 (پیاپی 49) (ویژه نامه علوم تربیتی)، pp. 47–61، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13248/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button