Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,171
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

686
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی قم، سال تحصیلی 1396-1395

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 73

چکیده

 زمینه و هدف: ارزیابی میزان رضایت بیمار, شاخص مناسبی برای بررسی کیفیت درمان بوده و سبب افزایش جذب بیمار و بهبود روند آموزش عملی دانشجویان می شود. هدف از این پژوهش, تعیین میزان رضایتمندی بیماران از خدمات ارائه شده در دانشکده دندانپزشکی, دانشگاه علوم پزشکی قم بود.روش بررسی: این مطالعه به روش مقطعی (توصیفی تحلیلی) بر روی 388 بیمار مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی قم در سال 1396-1395 انجام شد. پرسشنامه ای شامل اطلاعات دموگرافیک و رضایتمندی بیمار در چهار حیطه توسط بیماران تکمیل گردید. داده ها با استفاده از آزمون های آماری واریانس یک طرفه, تی تست, ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن تحلیل شدند.یافته ها: میانگین نمره رضایت کلی بیماران از خدمات ارائه شده, 74.68±8.79 از سقف 100 برآورد شد. بالاترین میزان رضایت در حیطه ها, برخورد محترمانه دانشجویان با بیماران (4.3±0.6), رعایت بهداشت و کنترل عفونت توسط دانشجویان و اساتید (4.3±0.7), وضعیت بهداشت, پاکیزگی و آراستگی محیط بخش ها (4.1±0.8) و عدم معطلی برای پرداخت هزینه درمان (4.0±1.0) بود. رتبه اول رضایتمندی نیز از بخش ترمیمی و زیبایی (3.9±0.3) گزارش شد. رضایت از امکانات رفاهی دانشکده, نحوه لباس پوشیدن و آرایش دانشجویان دختر, مدت انتظار برای ورود به بخش ها و مدت زمان صرف شده جهت حضور استاد برای راهنمایی دانشجو, در حد نامطلوب بود. نمره رضایتمندی کل در محدوده 100-80, (رضایتمندی مطلوب), در بازه 60-8 (رضایتمندی نسبتا مطلوب) و نمرات کمتر از 60 به عنوان عدم رضایت بیماران در نظر گرفته شد.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد میزان رضایتمندی بیماران از خدمات دانشکده دندانپزشکی, دانشگاه علوم پزشکی قم درحد نسبتا مطلوب قرار دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حاجی صادقی، سمیرا، و کاشانی، زهرا. (1397). بررسی میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی, دانشگاه علوم پزشکی قم, سال تحصیلی 1396-1395. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 12(2 )، 62-73. SID. https://sid.ir/paper/132497/fa

Vancouver: کپی

حاجی صادقی سمیرا، کاشانی زهرا. بررسی میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی, دانشگاه علوم پزشکی قم, سال تحصیلی 1396-1395. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1397؛12(2 ):62-73. Available from: https://sid.ir/paper/132497/fa

IEEE: کپی

سمیرا حاجی صادقی، و زهرا کاشانی، “بررسی میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی, دانشگاه علوم پزشکی قم, سال تحصیلی 1396-1395،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 12، no. 2 ، pp. 62–73، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/132497/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا