مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,364
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

324
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه پرورش روحیه علمی و علم گرایی در کتاب های درسی علوم دوره ابتدایی کشورهای ایران و انگلستان

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 63

چکیده

 این نوشتار درصدد است تا به قسمتی از نتایج به دست آمده از پژوهشی که در رابطه با مقایسه پرورش روحیه علمی و علم گرایی در کتاب های علوم دوره ابتدایی دو کشور ایران و انگلستان صورت گرفته, بپردازد. در این پژوهش از رویکرد توصیفی- تحلیلی استفاده شده است. واحد ثبت اطلاعات, جملات, پرسش ها, گرافیک (تصاویر, اشکال و نمودارهای) مندرج در کتاب های درسی علوم بوده است. به دلیل حجم زیاد, از آوردن نتایج مربوط به پرسش های کتاب های درسی در این مقاله خودداری و فقط به نتایج بدست آمده از تحلیل جمله ها و تصاویر اکتفا می شود. یافته های پژوهش نشان می دهد که توجه به پرورش روحیه علمی و علم گرایی برای مقوله های گوناگون متفاوت است. بیشترین توجه در کتاب های هر دو کشور در هر پایه به مقوله شماره 3 «ایجاد زمینه عشق و علاقه به موضوعات علوم» و مقوله 4 «پرورش ویژگی های علمی» بوده است. مقوله شماره 1 «ارزش علم و دانشمندان» و مقوله شماره 5 «توجه به محیط زیست» کم ترین میزان فراوانی را به خود اختصاص داده اند. مقایسه جمع کل هر مقوله بیان گر توجه بیشتر کتاب های انگلستان به پرورش روحیه علمی و علم گرایی است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زمانی، بی بی عشرت. (1386). مقایسه پرورش روحیه علمی و علم گرایی در کتاب های درسی علوم دوره ابتدایی کشورهای ایران و انگلستان. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 26(3 (پیاپی 52) (ویژه نامه علوم تربیتی))، 43-63. SID. https://sid.ir/paper/13319/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی بی بی عشرت. مقایسه پرورش روحیه علمی و علم گرایی در کتاب های درسی علوم دوره ابتدایی کشورهای ایران و انگلستان. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز[Internet]. 1386؛26(3 (پیاپی 52) (ویژه نامه علوم تربیتی)):43-63. Available from: https://sid.ir/paper/13319/fa

    IEEE: کپی

    بی بی عشرت زمانی، “مقایسه پرورش روحیه علمی و علم گرایی در کتاب های درسی علوم دوره ابتدایی کشورهای ایران و انگلستان،” علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، vol. 26، no. 3 (پیاپی 52) (ویژه نامه علوم تربیتی)، pp. 43–63، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13319/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button