مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,342
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

625
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: سبک های پردازش هویت: تعامل جنسیت و فرهنگ (عنوان عربی: أسالیب معالجة الهویة: التعامل بین الجندر والثقافة)

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 48

کلیدواژه

فرهنگ (کلیدواژه عربی: أسالیب الهویةQ2
الجنس (الجندر)Q2
الثقافة)Q2

چکیده

 چکیده فارسی:به منظور مقایسه سبک های پردازش هویت بر مبنای جنس و فرهنگ, 384 دانش آموز (193 پسر و 191 دختر) ساکن تهران و 375 دانش آموز (181 پسر و 194 دختر) کرد زبان پایه دوم نظری به روش نمونه گیری طبقه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. این دانش آموزان به سیاهه تجدید نظر شده سبک های هویت) (ISI-6G) وایت و همکاران, 1998) پاسخ دادند. این سیاهه سبک اطلاعاتی, هنجاری و مغشوش/اجتنابی و همچنین تعهد هویت را مورد بررسی قرار می دهد. نتایج نشان از برتری پسران در سبک مغشوش/اجتنابی و برتری دختران در سبک اطلاعاتی در مقایسه با یکدیگر بود.نتایج همچنین نشان داد که دانش آموزان کرد زبان به طور معناداری بیش از دانش آموزان تهرانی از سبک مغشوش/اجتنابی و دانش آموزان تهرانی بیش از دانش آموزان کرد زبان از سبک هویت اطلاعاتی استفاده می کنند. بر اساس یافته ها اثر تعاملی جنسیت و فرهنگ بر هر سه سبک هویت معنادار بود.بر اساس یافته ها می توان گفت که بافت فرهنگی و جنسیت از یک سو و تعامل فرهنگ و جنسیت از سوی دیگر بر شکل گیری هویت نوجوانان اثر دارد.   چکیده عربی:من أجل مقارنة أسالیب معالجة الهویة تأسیسا علی الجنس (الجندر) والثقافة, تم اختیار 384 تلمیذا (193 من البنین و 191 من البنات) من سکان طهران و 375 تلمیذا (181 من البنین و 194 من البنات) من الأکراد فی الفصل الثانی فی المرحلة الثانویة من خلال أسلوب العینة الطبقیة متعددة المراحل. و أجاب هؤلاء التلامذة علی الإستمارة المعاد النظر فیها لاسالیب هویة (ISI-6G) (وایت وزملائه, 1998). و تدرس هذه الإستمارة الأسلوب المعلوماتی والقواعدی والمشوه / الاجتنابی و کذلک تعهد الهویة. و تظهر النتائج تفوق البنین فی الاسلوب المشوه / الاجتنابی والبنات فی الاسلوب المعلوماتی مقارنة باحدهما الآخر.کما تظهر النتائج بان التلامذة الأکراد یستخدمون بشکل ذی مغزی وأکثر من التلامذة الطهرانیین الأسلوب المشوه / الاجتنابی والتلامذة الطهرانیین أکثر من التلامذة الأکراد أسلوب الهویة المعلوماتیة. و تفید المعطیات أن التعامل بین الجنس والثقافة له تأثیر ذو مغزی علی أی من أسالیب الهویة.و بناء علی المعطیات یمکن القول بان النسیج الثقافی والجنس من جهة والتعامل بین الثقافة والجنس من جهة أخری لهما أثر علی تکون الهویة لدی الأحداث.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، الهه، و فارسی نژاد، معصومه. (1390). عنوان فارسی: سبک های پردازش هویت: تعامل جنسیت و فرهنگ (عنوان عربی: أسالیب معالجة الهویة: التعامل بین الجندر والثقافة). مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان)، 5(2)، 30-48. SID. https://sid.ir/paper/133212/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی الهه، فارسی نژاد معصومه. عنوان فارسی: سبک های پردازش هویت: تعامل جنسیت و فرهنگ (عنوان عربی: أسالیب معالجة الهویة: التعامل بین الجندر والثقافة). مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان)[Internet]. 1390؛5(2):30-48. Available from: https://sid.ir/paper/133212/fa

    IEEE: کپی

    الهه حجازی، و معصومه فارسی نژاد، “عنوان فارسی: سبک های پردازش هویت: تعامل جنسیت و فرهنگ (عنوان عربی: أسالیب معالجة الهویة: التعامل بین الجندر والثقافة)،” مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان)، vol. 5، no. 2، pp. 30–48، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/133212/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا